НОВИНИ

Партії витратили на вибори понад 600 млн гривень

Сума витрат всіх партій на рекламу в багатомандатному окрузі склала трохи більше 600 млн грн.

Про це свідчать дані фінансові звіти всіх 22 партій, що висували своїх кандидатів для участі у парламентській кампанії 2012 року, пише "Коммерсант-Украина".

Ця цифра не включає фонди кандидатів-одномандатників, а також кошти, витрачені до офіційного старту кампанії

У зведені відомості потрапили витрати, понесені партіями за неповних три місяці - з моменту реєстрації учасника виборів Центрвиборчкомом до опівночі 26 жовтня.

Безумовним лідером за вартістю виборчої кампанії стала Партія регіонів, яка задекларувала витрати в розмірі 218 млн грн. Витрати "Батьківщини", яка зайняла друге місце за партійними списками, - удвічі менші.

При цьому найбільш економноювиявилася партія "Україна майбутнього". Ця політична сила не витратила на агітацію ні копійки і навіть не починала наповнювати свій передвиборчий фонд, проте зуміла зайняти 15-е місце з 21, набравши 0,18%, або 37 909 голосів виборців.

Втім, як відзначають експерти, реальна сума, витрачена учасниками виборів, набагато вища від офіційно заявленої.

Так, учасник партнерства "Новий громадянин" Олег Рибачук, який працював у виборчому штабі "Нашої України" в 2002 і 2006 роках, упевнений, що в багатьох партіях, крім офіційного виборчого фонду, існували також нелегальні "чорні каси", про які учасники перегонів воліють не говорити .

"Під час кампанії потрібна "готівка". Це і оплата за "джинсу", і зарплати в конвертах, і проплачені мітинги. Ні для кого не секрет, що все це мало місце. І при цьому жоден з перерахованих пунктів не міг бути оплачений офіційно, з партійної каси", - пояснив Рибачук.

Як відомо, офіційне декларування сум, використаних партіями-учасницями в ході передвиборної кампанії, є однією з вимог чинного законодавства.

Нагадаємо, як раніше повідомив Тиждень.ua президент компанії SA Political Communications та керівник Асоціації зовнішньої реклами України Артем Біденко, за оцінкою SA Political Communications в цілому затрати на цьогорічну виборчу кампанію склали $2,5 млрд.

Згідно з оцінкою компанії, вартість виборчої кампанії Партії регіонів становить $500 млн, об’єднаної опозиції – $50 млн, УДАР - $40 млн, Комуністична партія - $30 млн, «Свободи» - $20 млн, «Україна – Вперед!» - $150 млн.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.