ОПОРА: чому соцмережі такі привабливі для політичної реклами по всьому світу

8 Лютого 2022, 18:08

Громадянська мережа ОПОРА опублікувала дослідження про феномен політичної реклами у соцмережах і чому політики надають їй перевагу перед традиційними способами просування своїх кандидатур. Як пише ОПОРА, за період існування Бібліотеки реклами Фейсбук, опубліковано майже 25 мільйонів політичних рекламних дописів, які загалом коштували $3, 865 млрд.

Наразі лідером реклами в соцмережах є США – щодня там таргетують понад 10 тисяч рекламних дописів. На другому місці — Бразилія, де політичної реклами майже втричі менше, однак за день в країні транслюють близько 3 тисяч рекламних дописів. Ще вдвічі менше політичної реклами у Мексиці — майже 1,5 тисячі рекламних дописів на добу. 

Україна посідає 8-е місце у світі за кількістю політичної реклами – щодня в нашому сегменті Фейсбуку транслюють майже 500 політичних рекламних дописів. 

Читайте також: У 2021 році українські політсили витратили близько 60 мільйонів гривень на агітацію у соцмережах

Мінімально реклама у соцмережах коштує всюди $1, однак середня вартість всюди різна і це залежить від особливих характеристик певного сегменту. Найбільш вартісті пости у Канаді, де один рекламний допис у середньому коштує майже $2000. 

На другому місці Бельгія, де одна реклама коштує майже 1500 доларів, при цьому у Штатах такі дописи коштують менше 250 доларів за один. В Україні один політичний рекламний пост у середньому коштує близько 35 доларів.

Наразі точно невідомо, чому ціна на рекламу так відрізняється, адже для цього працює надто велика кількість автоматизованих алгоритмів, однак сьогодні реклама потрапляє до нас у стрічки не просто так – замовник має виграти спочатку аукціон.

Фейсбук не може безперестанку транслювати всю рекламу, якби будь-хто бажаючий міг її придбати і запостити за власними вподобаннями, тому компанія оголошує аукціон за увагу, який реклама може виграти, якщо набере максимум балів за якість своїх дописів, її вартість та можливу взаємодію з аудиторією.

У соцмережах розрахувати “вартість одного користувача” можна через вартість одного кліку на рекламний допис, пише ОПОРА. При цьому для політичної реклами онлайн-увага одного потенційного виборця є найдешевшою – саме тому вона так приваблює політиків, тим більше враховуючи її ціну в Україні, такий спосіб є відносно дешевим.

До прикладу, на телебаченні під час виборчого періоду вартість 1 секунди рекламного допису може варіюватися від 1 грн до майже 3 тис. грн. Оренда білборду обійдеться від 267 до 533 грн на день залежно від його розташування. 

Читайте також: Економіка Instagram

Реклама в соцмережах працює інакше, бо тут ви можете поширити її на ту територію, де у вас потенційно може бути більше прихильників, що складніше або й неможливо розрахувати на ТБ.

"На відміну від телебачення та білбордів, реклама у соціальних мережах має важливу перевагу: механізм мікротаргетингу. Так витрати політика чи партії стають оптимізованими: через соціальні мережі ви спілкуєтеся зі своєю аудиторією напряму, а кількість “зайвих” користувачів значно менша, ніж під час використання телебачення чи зовнішньої реклами", – пояснює громадянська мережа.