Одним з найнебезпечніших трендів, які стало добре видно в часи президентської кампанії у Польщі, є заангажованість телепростору у країні. Прагнення повністю підпорядкувати медіа в Польщі буде однією із цілей керівної партії в найближчі три роки. Про це пише журналістка Тижня Ольга Ворожбит.
За її словами, під час кампанії почастішали також закиди з боку «Право і справедливість» у бік медіа, що мають приватних, часто непольських власників. Ворожбит навела слова голови ПіС Ярослава Качинського, який у своєму першому після перемоги Анджея Дуди сказав наступне: Медіа в Польщі мають бути польські». Він додав, що його партія працюватиме в цьому напрямі.
«Окрім того, що найбільший суспільний телеканал Польщі TVP займає абсолютно провладну позицію — і це було добре видно під час кампанії (його ресурсом Дуда користувався на повну, що зауважили міжнародні спостерігачі), — владна еліта критикувала медіа з іноземним фінансуванням та іноземних журналістів. Та критика увінчалася навіть викликом до МЗС повіреного в справах посольства Німеччини в Польщі через «низку статей у німецьких ЗМІ. Адже, на думку заступника очільника зовнішньополітичного відомства Польщі Шимона Шинковського вел Сенька, вони «маніпулювали та створювали чітке враження прихильності до одного з кандидатів на президентських виборах у Польщі» , — пише Ворожбит.
Вона зауважила, що дивним і дещо кумедним видавався той факт, що статті, які так зачепили Анджея Дуду й ПіС, були надруковані в німецькій газеті Die Welt та польському таблоїді Fakt. Обидва ці видання належать найбільшому європейському медіа-холдингу Axel Springer. Він цілком приватний, тому невідомо, яким чином влада Німеччини може на нього впливати.
З огляду на інтерв’ю Ярослава Качинського та коментарі інших представників ПіС, прагнення повністю підпорядкувати медіа в Польщі буде однією із цілей керівної партії в найближчі три роки. Без цього ресурсу керівна нині партія не зможе перемогти на наступних виборах.
Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»