Міжнародні перевізники бояться транспортувати вантажі через Україну

20 Лютого 2012, 01:45
З моменту вступу в силу "Закону про гуманізацію" (17 січня 2012 року) в СБУ всі кримінальні справи, відкриті щодо контрабанди товару, за статтею 201 частина 1 Кримінального кодексу, припинені, а матеріали відправлені в Митницю, для залучення до відповідальності вже за чинною 352 статтею Митного кодексу України. А це передбачає вже не тільки штраф, еквівалентний вартості товару, а й конфіскацію транспортного засобу.
 
"З 17 січня 2012 складено за нашими даними більше 20 протоколів, але судами України поки вони не розглянуті. З моменту вступу статті 352 в силу ми отримали звернення з Латвії, Польщі з Молдови, інших країн Євросоюзу та Міжнародного транспортного союзу в Женеві. Зарубіжні транспортні оператори побоюються пересуватися транзитом по Україні, оскільки в процесі огляду на українській митниці у них може виникнути серйозна проблема, пов'язана зі вступом в силу 352 статті Митного кодексу України ", – пояснює віце-президент  Асоціації міжнародних автоперевізників України (АсМАП) Юрій Кучинський.
 
У зв'язку з цим контейнери з вантажами вже пішли в обхід наших Одеського та Іллічівського портів, транзитні перевезення скоротилися, а українські перевізники стоять в Європі і не можуть знайти замовника на транспортування товару назад в Україну.
 
Нова редакція 352 статті надає митним органам, у разі невідповідності змісту вантажу інформації, викладеної у митній декларації (наявності неправдивих даних), проводити конфіскацію транспортних засобів, самого вантажу і накладати штраф, еквівалентний 100% вартості вантажу, на водіїв транспортних засобів.
 
Наразі профільне міністерство і уряд практично не розробили політику розвитку міжнародних перевезень і підтримки приватного транспортного бізнесу. "Триває податковий тиск і неповернення ПДВ, збільшується час оформлення документів податковими органами ", – сказав глава АсМАП Леонід Костюченко.