МАУ переоформили на себе два літаки “АероСвіту”

14 Січня 2013, 11:02

Так, 11 січня МАУ поповнили свій флот літаком Boeing 737-800 NG (2012 року випуску, 180 крісел). Ще один такий літак компанія отримає 14 січня.

Ці повітряні судна перебували в експлуатації у "АероСвіту". МАУ ж отримали їх у неназваної "європейської лізингової компанії строком на 12 років" на умовах операційного лізингу. При цьому літаки вже встигли пройти офіційну процедуру реєстрації в Україні.

Тепер МАУ зможуть істотно розширити мережу рейсів, в тому числі в Східну і Південну Європу, Скандинавію, СНД, Росію і Середню Азію, зазначив виконавчий віце-президент МАУ Євген Трескунов. Авіакомпанія вже оголосила про початок продажу квитків на літню навігацію на десять нових міжнародних напрямків, що раніше обслуговувалися "Аеросвітом".

Джерела газети "Коммерсант-Украина", знайомі із ситуацією, стверджують, що нинішня ситуація зі скасуванням і затримками рейсів, а також порушення справи про банкрутство "АероСвіту" – спланована акція.

За даними джерела видання, близько 60% боргів "АероСвіту" накопичилося перед структурами, афілійованими зі співвласником "Аеросвіту" і ПриватБанку Ігорем Коломойським.

При цьому, джерела газети повідомляють, що представники Коломойський вже більше півроку є акціонером авіакомпанії, хоча в МАУ неодноразово це спростовували. Представники бізнесмена 31 грудня 2012 року брали участь у зборах акціонерів МАУ, пише газета. За даними джерел, на цих зборах представники Коломойського наполягали лише на тому, що його літаки МАУ повинні взяти в лізинг на умовах бізнесмена.

"Менеджменту дали зрозуміти, що Ігорю Коломойському не так важливо, як далі будуть розвиватися МАУ, йому важливо, щоб він продовжив отримувати прибуток від літаків. З авіацією бізнесмен вже "награвся", склалося враження, що з цього бізнесу він готовий вийти", – стверджує співрозмовник видання.

Більше місяця тому ЗМІ з посиланням на джерела повідомили, що 5-6 січня авіакомпанія буде оголошена банкрутом, а багато пасажирів стануть заручниками ситуації: більшість рейсів скасують.

На початку грудня "АероСвіт" оголосив про початок реструктуризації компанії і скорочення штату, навідріз відмовляючись це коментувати.

Разом з тим з 8 січня припинила операційну діяльність авіакомпанія "Дніпроавіа" (актив Ігоря Коломойського).

Ще одна авіакомпанія – "Донбасаеро" (також належить структурам Коломойського) – почала передачу своїх суден авіакомпанії Windrose, працювати підприємство незабаром не буде.

"Те ж чекає і "АероСвіт". Найцікавіші середньомагістральні напрямки візьмуть на себе МАУ. А далекомагістральні рейси будуть закриті, оскільки вони збиткові", – говорить джерело, близьке до лізингового бізнесу. "Далекомагістральний рейс ми відкривати не плануємо", – заявило джерело в МАУ.

Нагадаємо, 29 грудня 2012 року Господарський суд Київської області відкрив провадження у справі про банкрутство "АероСвіту". З ініціативою банкрутства виступив сам перевізник: на 27 грудня його заборгованість перевищила 4,2 млрд грн, загальна балансова вартість активів склала 1,46 млрд грн. При цьому фінансове становище "АероСвіту" різко погіршилося у минулому році.

Вже на початку січня у "АероСвіту" виникло безліч проблем з виконанням рейсів – ряд аеропортів (Варшави, Тель-Авіва, Копенгагена і Стокгольма) і партнерів відмовилися обслуговувати авіакомпанію. Для повернення застряглих в аеропортах понад 1 тис. пасажирів "АероСвіту" підключився МЗС.

Ще в грудні в МАУ заявили, почнуть експлуатувати в якості оперуючого перевізника практично всі міжнародні рейси "АероСвіту".

Фактично доступ до напрямів "АероСвіту" компанія отримує завдяки договору компаній про код-шерінг (спільну експлуатацію повітряної лінії).

Наприкінці року співголова наглядової ради і співвласник "АероСвіту" Григорій Гуртовий запевняв: "Всі припущення про те, що МАУ і "Аеросвіт" об'єднуються, не відповідають дійсності. Компанії більше року активно співпрацюють".

Як відомо, українські авіакомпанії – "Аеросвіт", "Донбасаеро" й "Дніпроавіа", які об'єднані в альянс "Українська авіаційна група", контролює група Приватбанку. За неофіційним даними, під впливом групи також перебуває авіакомпанія Windrose.

Співвласником групи компаній, афілійованих із Приватбанком, є бізнесмен Ігор Коломойський.

Читайте також: Експерт: Ситуація в "АероСвіті" може бути пов’язана із новим акціонером