Маркетолог: українські бізнесмени переконані, що після створення цінного активу його можуть відібрати

20 Вересня 2013, 18:44

Щоб пристосуватися до економічної моделі, яка вибудовувалася на пострадянських теренах, більшість українців у веденні бізнесу свідомо йдуть на порушення, інакше не вижити: хтось видає зарплату в конвертах, хтось веде подвійну або потрійну бухгалтерію тощо.

Одним із головних чинників успішного бізнесу також залишалася можливість мати «дах» із відповідними витратами на нього. Так з 2010 року чимало підприємців поставлені в ситуацію, коли мусили або вписатися в жорсткішу систему відносин із владою, або віддати свої активи її представникам за безцінь. Багато з тих, чий бізнес уже підкосила економічна криза, пристали на другу пропозицію.

«Для підприємця важливі оптимістичний настрій, віра в майбутнє своєї справи. Зараз цього немає. Є стійке переконання: тільки-но ти створиш цінний актив, його можуть відібрати. Незалежно від масштабу, розміру. Насамперед мусиш дбати про захист та самозбереження, про інтегрування себе в модель, де формальні правила ігноруються, а неформальні постійно змінюються», – зазначає директор маркетингової групи OS-Direct Валентин Калашник.

Більше читайте в статті «Нерв бізнесу» у № 38 «Українського тижня».

Позначки:

читати ще