Заплановано, що з наступного навчального року вчителі історії в усіх школах Львівщини отримають додатковий матеріал для висвітлення певних тем, які не увійшли до шкільного курсу (за міністерською програмою), або, на думку депутатів, недостатньо представлені.
До таких тем будуть включені: «бій під Крутами», «політичний процес над членами ОУН, відомий як «процес-59», «діяльність УПА» та історичні постаті Степана Бандери, Романа Шухевича, Євгена Коновальця тощо. Про це розповів голова депутатської комісії з культури, історично-культурної спадщини Львівської облради Орест Шейка.
«Це не означатиме, що будуть вклеюватися додаткові сторінки до підручника. Це буде плакат для вчителя, розміром 50х70, створений кафедрою новітньої історії. Подію буде висвітлено повністю як окрему тему до підручника. Це не потребуватиме великих фінансових витрат», – зазначив Шейка.
Депутати також обговорюють ініціативу доповнити підручник з біології та астрономії, вписавши до вже існуючих теорій створення світу (Дарвіна та Великого вибуху) альтернативну теорію про «Божественну силу».
Депутати аргументують це тим, що учні повинні отримати всі точки зору на цю тему. Тим паче, що у всіх районах області викладають предмет «Християнська етика», а її теорія створення світу частково суперечить шкільній програмі.
За словами експерт з освітнього права Андрій Соколовзапевняє, що міністерство освіти не мусить погоджувати викладання цих додаткових тем, як і не вправі заборонити. Будь-яка область, згідно з законом, може розробляти свої регіональні освітні програми, хоча вони і не будуть обов’язковими до виконання, пояснює експерт. Складати іспити з цих тем учні не зобов’язані, це радше форма факультативу.
Нагадаємо, нещодавно міністр освіти, науки, молоді та спорту Дмитро Табачник заявив, що з 1 вересня в школах України 11-класники вчитимуться по новому підручнику історії України. За його словами, про ОУН-УПА в підручнику дана коротка інформація. Крім того, відновлений термін «Велика вітчизняна війна».
Ще у жовтні Україна й Росія створили робочу групу з розробки спільного навчального посібника для вчителів історії.