Лілія Гриневич: МОН підготувало пропозиції щодо вирішення мадяризації освіти на Закарпатті

4 Листопада 2016, 10:02

Проблема мадяризації освіти на Закарпатті існує, проте у Міністерства освіти і науки є пропозиції щодо її вирішення. Про це в інтерв’ю Тижню розповіла міністр освіти Лілія Гриневич.

«Якщо в школах меншин збільшити частку навчання українською мовою, поступово ми мовно інтегруватимемо цих дітей у наше суспільство й дамо шанс продовжувати освіту в Україні, а не в Угорщині чи Румунії. Але якщо пропишемо це в Законі «Про освіту», то маємо в перехідних положеннях зафіксувати алгоритм, за яким це відбуватиметься. Тому що, наприклад, діти, які навчалися 10 років угорською мовою, не зможуть в 11-му класі одразу перейти на українську. Тобто повинно бути поступове нарощення кількості годин з українською мовою викладання», – розповіла вона.

Крім того, Гриневич наполягає на тому, щоб історія України викладалася лише державною мовою.

«Я наполягаю на тому, щоб історія України викладалася лише державною мовою, а не, як раніше, мовою меншин. МОН готове до таких змін. Це неправильно, коли громадяни України після здобуття повної загальної середньої освіти не володіють українською мовою. Це треба змінити, зокрема, внісши поправки до навчальних планів», – сказала міністр.

Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»