До того, як почне працювати Міністерство у справах ветеранів, мають бути отримані відповіді на низку питань, яких поки що немає. Про це в інтерв’ю Тижню розповіла голова ГО «Юридична сотня» Леся Василенко.
За її словами, перше з них: які категорії населення обслуговуватиме Міністерство? Це тільки ветерани бойових дій, інваліди війни, їхні родини та сім’ї загиблих чи сюди додадуться ще учасники війни, діти війни, жертви нацистських репресій? Як щодо ветеранів військової служби? Визначитися із категоріями — це ключове завдання, що допоможе зрозуміти кількість і групи громадян, яких представлятиме Міністерство та які функції йому доведеться при цьому виконувати. Від цього залежить і його бюджет, і кадрове забезпечення. Однозначно, сюди не варто включати всі категорії із Закону про ветеранів, тому що в ньому є і Чорнобиль, і Майдан, і низка інших соціальних явищ, які не є бойовими діями як такими. Рішення: прийняти новий закон про статус захисника України, у якому буде визначено ветеранські статуси.
- Читайте також: Леся Василенко: Обмежувати Міністерство у справах ветеранів лише питанням соціального захисту — це помилка
Друге питання: які конкретно функції 22 відомств забере на себе Міністерство? Це залежить від категорій, які установа обслуговуватиме, а ще від функціонального аналізу того, що держава передбачає для ветеранів і наскільки ці послуги використовуються. Цей аналіз тісно переплітається із запровадженням єдиного реєстру ветеранів та його наповненням.
«По-третє, скільки грошей буде виділено на Міністерство? Улюблене всіма й украй важливе питання. Однак остаточні витрати можна буде обрахувати, коли стануть зрозумілими категорії та функції установи. Вочевидь, на цьому етапі потрібна буде активна співпраця із Міністерством фінансів. Чудово було б залучити до цього також міжнародні консалтингові компанії та найбільших системних донорів. Однозначно, що не всі потреби зможе покрити національний бюджет, особливо на першому етапі», — сказала Василенко.
Також, вона зауважила, що структура і штатний розклад залежать від усіх попередніх пунктів. Але перелік посад однозначно не варто створювати шляхом простого копіпасту з моделі інших міністерств. За умов проведення функціонального аналізу структура буде сформована максимально ефективна й оптимальна. Не потрібно повторювати помилок інших державних органів, в яких працює купа людей за мізерні зарплати, але все одно «працювати нікому».
Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»