Кошулинський підготував ряд поправок до ухваленого в першому читанні в квітні 2011 року законопроекту «Про місцевий референдум», відповідно до зауважень Венеціанської комісії та інших фахівців, які вказали на його недоліки.
Законопроект пропонує передбачити два види місцевих референдумів – імперативний та консультативний, а також розширити перелік питань, які в обов’язковому порядку виносяться на місцевий референдум та встановити їх ліміт (максимум три).
Також пропонується встановити необхідний відсоток явки громадян для легітимності імперативного референдуму на рівні 30%, а для консультативного – 20%.
Стосовно деталізації правових наслідків місцевих референдумів, то, на пропозицію Кошулинського, після закінчення трирічного терміну з дня набрання чинності рішення імперативного референдуму зміни до нього можуть вноситись органами місцевого самоврядування, а результати консультативного референдуму в 30-денний термін з дня офіційного опублікування повинні бути розглянуті та враховані під час прийняття рішень відповідними органами місцевого самоврядування.
Крім того, на переконання заступника голови ВР, необхідне чітке визначення суб’єктів місцевого референдуму, до яких треба віднести учасників місцевого референдуму; територіальні комісії; ініціативні групи з місцевого референдуму, їх уповноважених осіб; органи місцевого самоврядування; місцеві організації політичних партій, громадських об’єднань; офіційних спостерігачів. Окрім того, Кошулинський відзначає необхідність розширення часових рамок діяльності офіційних спостерігачів – на його переконання, варто зняти обмеження повноважень спостерігачів лише днем голосування, передбачивши можливість бути присутнім на всіх заходах з підготовки місцевого референдуму.
Кошулинський виступає за зниження рівня адміністративного контролю за ініціюванням і підготовкою місцевого референдуму та забезпечення рівних можливостей прихильникам питання, винесеного на місцевий референдум, і їхнім опонентам.
«Переконаний, що нині нова Верховна Рада повинна врахувати всі демократичні напрацювання і ухвалити принципово новий закон, який відповідатиме вимогам часу та інтересам територіальних громад, а не буде черговим маніпулятивним інструментом», – наголосив він, вказавши, що наполягатиме на його максимально швидкому розгляді у ВР.
Нагадаємо, наприкінці грудня 2012 року Кабінет міністрів зареєстровав законопроект про місцевий референдум.