Найрадикальніше пропонується підвищити акцизний збір на дизельне пальне. Так, акцизний збір на найпоширенішу марку дизпального класу Євро-4, на яку припадає близько 70% ринку України, Мінінфраструктури пропонує підвищити більш ніж у 2 рази – до 100 євро за тонну.
Одночасно міністерство пропонує відмовитися від діючої диференційованої шкали акцизного збору на дизельне пальне залежно від його якості.
Що стосується бензину, то акцизний збір на нього Мінінфраструктури пропонує підвищити на 10%, або до 200 євро за тонну.
Як зазначається в пояснювальній записці до законопроекту, запропоноване зростання акцизів на нафтопродукти дозволить в 2012 р. додатково одержати 3,35 млрд. грн. до бюджету, що буде використано для збільшення фінансування автодорожнього комплексу України.
Як повідомлялось, у вересні Мінінфраструктури вже пропонувало підвищити ставки акцизного збору на бензини до 200 євро за тонну і на дизельне пальне до 120 євро за тонну і уніфікувати акцизи на дизпальне. Тоді проти уніфікації ставок акцизного збору виступила Американська торгова палата в Україні (АТПУ).
У жовтні Антимонопольний комітет зобов’язав великих продавців бензину знизити ціни на паливо. Комітет вважає, що за ціни на бензин в останню декаду вересня не мали перевищувати 10,14-10,25 грн/л.
У листопаді віце-прем'єр-міністр – міністр інфраструктури Борис Колесніков заявляв, що будівництво нових автодоріг та реконструкція існуючих в Україні гальмується через зростання контрабанди палива.
Водночас Міненерго заявляло, що зростання контрабанди палива сспровокували саме високі ціни на бензин в Україні.
Нагадаємо, нинішнього року в Україні побудовано близько 200 кілометрів нових доріг.