Вугілля з окупованих територій сьогодні вільно ввозиться в Україну вантажівками й поїздами. Про це в черговому номері журналу "Український тиждень" пише оглядач Денис Казанський.
«Покупцями є українські підприємці. Паливо зберігається на вугільних складах на півночі Донеччини, а також у Дніпропетровській та Харківській областях. При цьому воєнні дії та блокпости не є перешкодою для просування транспорту магістралями», – пише Казанський.
За його даними, фінансові інтереси вже давно превалюють над військовими та ідеологічними.
«Бойовики з проросійських бандформувань без сорому торгують із тими, кого називають своїми ворогами. Українська сторона також не поспішає душити сепаратистів економічною блокадою. Ватажкам терористів необхідні гроші, й Україна – єдина держава, яка по-справжньому потребує донецького вугілля. При цьому наші бізнесмени мають можливість купувати вугілля не за валюту, а за гривню й за порівняно невисокою ціною, держава більше не витрачається на дотації вуглепрому», – наголошує оглядач.
На його переконання, у виграші всі, крім населення багатостраждальних шахтарських містечок.
«Вугілля йде в Україну практично за всіма напрямками включно з найнебезпечнішими. Вантажівки з паливом нескінченним потоком їдуть через прифронтове Дебальцеве, незважаючи на те що місто регулярно обстрілюють бойовики «ДНР». Перетинаючи лінію фронту, вугілля транспортують у Харківську область автівками з харківськими номерами», – підкреслює Казанський.
«За інформацією волонтера Павла Лисянського, який деякий час жив у Дебальцевому й досліджував контрабандний вантажопотік, паливо везуть із Тореза й Красного Луча, а домовляються про його транспортування з військовими місцеві кримінальні авторитети, які курирують нелегальний вуглевидобуток. Зокрема, за поставки з Красного Луча через Дебальцеве, за даними волонтера, відповідає авторитет із Красного Луча на прізвище Міхалюта», – пише оглядач.
За його інформацією, «у нинішніх умовах, коли через тотальне безробіття, падіння курсу гривні й жорстку економічну кризу робоча сила в зоні АТО практично нічого не коштує, копанки стали максимально рентабельними».
Детальніше читайте у матеріалі «Вугільний договірняк» у №50 «Українського тижня»