Зокрема, на думку парламентських експертів, депутати не мали права приймати документ із внесеними до другого читання поправками, не прийнявши його перед тим за основу.
«Частину положень законопроекту включено до порівняльної таблиці всупереч вимогам статті 116 Регламенту Верховної Ради України, згідно з якою пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу», – сказано в зауваженнях юристів.
Крім того, закон прийнято з порушенням бюджетного законодавства.
«Передбачається набрання чинності цим Законом з 1 січня 2014 року. Це не відповідає частині третій статті 27 Бюджетного кодексу України, згідно з якою закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та/або збільшують витрати бюджету) і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим», – зазначає Головне юруправління ВР.
Також, на думку експертів, «положення проекту викладено без дотримання принципів логічної послідовності, належної ясності викладу та точності опису». Зокрема, це стосується «підпункту 170.11.1 статті 170 Кодексу, згідно з якою «у разі якщо особа має право постійного проживання на території іноземної країни, вона вважається такою, що не проживає в Україні».
Саме цей пункт став приводом для скандалу у Верховній Раді 24 жовтня, коли опозиція заявила, що таким чином готуються підстави для нереєстрації кандидатом у президенти Віталія Кличка, котрий має право на проживання в Німеччині.
У підсумку закон прийняли 239 голосами. Опозиція заявила про порушення з боку спікера Володимира Рибака процедури винесення законопроекту на розгляд та закликала президента Януковича не підписувати закон.
Читайте також: Як убити двох зайців, один з яких – Кличко