У заяві ЄС, в якій відзначено, що підвищення урядом України ввізного мита на більшість імпортних легковиків матиме вкрай руйнівний вплив на експорт автомобілів з ЄС, разом з тим відсутня інформація про можливі кроки у відповідь, такі як звернення до органу з вирішення суперечок СОТ або заморожування підписання Угоди про асоціацію з Україною, пише «КоммерсантЪ -Украина».
Неофіційно європейські дипломати зазначають, що вони обрали максимально м'який варіант заяви, щоб не створювати складнощі для підписання Угоди про асоціацію.
Минулого року в ЄС неофіційно говорили, що введення додаткових мит на імпортні автомобілі заблокує підписання Угоди про асоціацію незалежно від успіхів України в боротьбі з вибірковим правосуддям.
"Очевидно, що ЄС не прагне до загострення конфлікту. Будь-які заяви, що це рішення блокує підписання Угоди про асоціацію, будуть на руку українській владі. Це дозволить їм перекласти відповідальність за провал переговорів на європейців. Тож, швидше за все, ЄС зачекає до листопада, а після провалу підписання почне посилювати свою політику щодо України", – прогнозує директор економічних програм Центру ім. Разумкова Василь Юрчишин.
Джерело видання, близьке до Єврокомісії, відзначає високу ймовірність подачі звернення ЄС та Японії, які публічно виступали проти підвищення мит. Минулого року з ЄС було імпортовано близько 75 тис. автомобілів, або 36,6% всього імпорту легкового транспорту. З Японії в Україну було завезено 24 тис. автомобілів (11,7%). "Але таке звернення може бути подано лише через кілька місяців. Зараз період вивчення мотивації українського рішення і неофіційних консультацій", – розповів співрозмовник.
Варто зазначити, що до кінця року в Євросоюзі спроститься процедура введення відповідних санкцій щодо країн, які дискримінують товаровиробників ЄС. "Зараз процедура щодо введення відповідних санкцій дуже складна, і її можна легко заблокувати на етапі затвердження Радою ЄС або Європарламентом. Зараз спрощення процедури знаходиться на фінальній стадії, і її вступ в силу слід очікувати вже до кінця нинішнього року. Цілком імовірно, що Єврокомісія випробує нові повноваження як раз щодо України", – сказав керівник міжнародної практики "Об'єднаної юридичної групи" Роберт Хорольский.
Нагадаємо, представництва Євросоюзу в Україні заявило, що підвищення урядом України ввізного мита на більшість імпортних легковиків встановлює додаткові торгівельні бар’єри у дуже чутливому секторі та матиме вкрай руйнівний вплив на експорт автомобілів з ЄС. Також європейці закликали Україну переглянути та відкликати своє рішення, оскільки йому бракує належного юридичного обґрунтування і воно чинить негативний вплив на економічні інтереси ЄС.
Українські імпортери автомобілів не виключають того, що можуть припинити ввезення їх до країни, починаючи з другої половини квітня 2013 року, у зв'язку із введенням спеціальних мит на імпорт автомобілів, тим самим, повторивши досвід 2009 року.
Закордонні ЗМІ вважають, що влада України збільшує імпортні мита для підтримки своїх олігархів.
Україна вводить спецiальнi мита на iмпорт нових легкових автомобiлiв з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см у розмiрi 6,46% i 1500-2200 куб. см – 12,95% незалежно вiд країни походження та експорту.