Японська точність*

Авто
20 Жовтня 2013, 09:17

Відкриття перших дилерських центрів і старт офіційних продажів в Україні автомобілів Acurа заплановано на ІІ квартал 2014-го. Керівництво японського автовиробника планувало вихід легендарного преміум-бренда на наш ринок давно, однак через кризу 2008–2009 років змушене було зачекати. Під час презентації в Москві двох ключових моделей Acura (компактного кросовера RDX другого покоління та позашляховика середніх розмірів MDX третього) Тижню випала нагода поспілкуватися з операційним директором Honda Motor Co Ltd, президентом Honda Motor Europe Манабу Нісімае, та президентом «Хонда Україна» Таку Касагара  які окрім стратегії компанії в просуванні Acura на українському ринку проаналізували останні тенденції автоіндустрії.

У. Т.: Бренд Acura наразі відсутній у Європі, але виходить на ринки України та Росії. У чому винятковість цих країн?

М. Н.: Перед виходом на будь-який ринок ми вивчаємо його характеристики. Російський і меншою мірою український авторинки мають потенціал, необхідний для розвитку такого люксового бренда, як Acura. Зокрема, 2013-го року в РФ буде продано понад 180 тис. автомобілів класу «люкс». Це на 60% більше за піковий обсяг перед кризою 2008–2009 років, із яких частка SUV становить понад 60%. Натомість на європейських ринках такого потенціалу поки не видно.

У. Т.: Так, обсяг продажу автомобілів класу «люкс» у Росії давно перевершив докризові показники й зростає далі. Тоді як наш вітчизняний ринок поки що не відновився після падіння, спричиненого кризою. Понад те, в нас відбувається низка змін, які ускладнюють роботу дистриб’юторам: введено спецмито та утилізаційний збір на нові імпортні машини. Ви вважаєте, що зараз усе одно момент для виходу Acura саме на наш ринок?

Т. К.: Гадаю, що так. Хоча загальний продаж легковиків в Україні перебуває на рівні 40% від максимумів, зафіксованих до кризи, але у преміум-сегменті нині реалізують 60% докризових обсягів. В Україні 2012 року продажі преміальних авто зросли на 38% порівняно із 2011-м, і динаміка триває. Отже, автомобілі класу «люкс» – та ніша, яка розширюється найшвидше. Acura має добрий шанс здобути суттєву частку ринку на тлі цього зростання. Його останнім часом відповідну динаміку забезпечували автомобілі європейських брендів: BMW, AUDI, Mercedes. На нашу думку, це хороший знак для Acura. Крім того, сегмент SUV найдинамічніше зростає в Україні, тож ми впевнені, що наші дві моделі, якими його представлено, Acura MDX та Acura RDX, будуть затребувані. Ми очікуємо високих темпів збільшення обсягів продажу наших автомобілів і, цілком можливо, незабаром запропонуємо українцям інші моделі цього бренда.

У. Т.: У листопаді 2013-го Україна може підписати з ЄС Угоду про асоціацію та зону вільної торгівлі. Відтак імпортні мита на європейські автомобілі помітно зменшаться. За вашими оцінками, це якось вплине на перспективи бренда Acura в нашій країні?

Т. К.: Я не думаю, що підписання такої угоди матиме суттєвий вплив на преміальний сегмент авторинку. Тож на показниках продажу автомобілів марки Acura це відобразиться не вельми. Звичайно, європейські автівки стануть доступнішими – це може призвести до зменшення продажів марки Honda. Відповідно скоригуємо нашу стратегію: ми маємо завод у Великій Британії, тож, можливо, постачатимемо машини Honda в Україну звідти.

У. Т: Яких обсягів продажу Acura плануєте досягти наступного року?

Т. К.: На жаль, сьогодні не можу поділитися з вами конкретними цифрами. Однак, звичайно, ми маємо цілком конкретні довготривалі плани з розвитку цього бренда в Україні. Як казав засновник компанії Honda Соітиро Хонда, варто починати з малого, а далі виростати великими. Виходячи на ринок із чотирма дистриб’юторськими центрами та двома моделями Acura в перший рік, ми немовби започатковуємо маленький бізнес. Проте для преміального сегмента це дуже вдалий початок, з огляду на те, що маємо тривалий план розвитку.

У. Т.: На першому етапі ви плануєте відкрити чотири центри продажу: два у Києві, а також по одному в Донецьку та Харкові. Чим зумовлено вибір?

Т. К.: Ми дуже ретельно підійшли до вибору міст, де діятимуть центри продажу та обслуговування автівок марки Acura. За даними маркетингових досліджень, 40% автомобілів преміального сегмента України продається в столиці. На кожне з реш­ти чотирьох великих міст (Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Харків) припадає ще по 10% ринку. Ми обрали Донецьк та Харків, бо кожен із них має добрий потенціал для легковиків преміум-класу. Окрім цього, там працюють дилери, яким можна довірити продаж автівок марки Acura. Такий вибір дає нам змогу повністю охопити Східну Україну. Отже, за допомогою чотирьох центрів ми сподіваємось покрити в регіональному розрізі 70% ринку автомобілів класу «люкс» у вашій країні. У квітні, коли офіційно стартують продажі Acura в Україні, ми матимемо два дилерські центри, в Києві й Харкові, а затим упродовж року відкриємо два нові: у Донецьку та ще один у столиці.

У. Т.: Toyota, один із ваших конкурентів, працює по-іншому: створює великі сервісні центри, в яких, наприклад, чотири пункти відведено для обслуговування автомобілів Toyota, і два – Lexus. Чи не вважаєте ви, що, виходячи на ринок із сервісними центрами, які займаються лише Acura, обмежуєте ареал розповсюдження машин цієї марки?

Т. К.: Стандарти роботи сервісних центрів Acura розроблені локально в урахуванням особливостей українських покупців. Якщо у США преміум-обслуго­вування оцінюють за його швидкістю, то на Далекому Сході клієнти віддають перевагу розкішній обстановці. В Україні ми поєднали ці два підходи. Звичайно, хочемо бути якнайближче до покупця, розглядаємо можливість обслуговувати власників автомобілів Acura й на офіційних станціях Honda.

У. Т.: Останнім часом глобальний авторинок зростає здебільшого завдяки країнам, що розвиваються. Але там зовсім інший споживач, ніж у передових економік. Чи впливає це на загальну стратегію Honda Motor?

М. Н.: Одразу після краху Lehman Brothers авторинки країн, що розвиваються, почали стрімко зростати. Особливо це стосується країн Азії, передусім Індії, а також Південної Америки, Близького Сходу й Африки. Ми ідентифікували це зростання, тож намагаємося підсилити свою присутність у цих місцях, створюючи там виробничі потужності. Нещодавно побудували авто- й мотозаводи в Азії, заснували низку дистри­б’юторів та офісів у Африці (Марокко, Кенія). На початку листопада плануємо відкрити новий мотозавод у Найробі (Кенія).  Отже, на наш погляд, робимо все можливе, щоб устигнути за динамікою цих ринків.

У. Т.: Нині у світі активно прогресує сегмент гібридних автомобілів, електромобілів тощо. Яким ви бачите розвиток глобального авторинку у п’ятирічній перспективі?

М. Н.: На сьогодні Україна та Росія мають ринки здебільшого машин із бензиновим двигуном. Натомість у Європі домінують дизельні авто, принаймні наполовину. Причому ніша двигунів із маленьким об’ємом (1,5–1,6 л) стрімко зростає. Отже, глобальні автомобільні тенденції сьогодення – це бензинові та дизельні двигуни. Упродовж п’яти наступних років гібридні моделі, ймовірно, будуть драйвером зростання у світі; на цей момент США та Японія – світові лідери сегмента, Азія на підході. Поряд із цим у машинобудуванні відбувається багато інших нововведень. Бензинові двигуни зменшуються в об’ємі, а їх потужність водночас зростає. Ефективне використання пального верховодить над усім, навіть над еволюцією трансмісії. Усе залежить від потреб клієнтів, і Honda Motor виявлятиме максимальну гнучкість, щоб їх задовольнити.

У. Т.: Honda є одним із найбільших виробників гібридних автомобілів. Чи дістане розвиток ця тенденція в марці Acura?

М. Н.: Гадаю, так. У нас є широка лінійка гібридних двигунів, включно з моторами, що мають повний електропривід. Тут у нас представлено все, що є у світі. Тож незалежно від потреб споживачів та габаритів автомобіля маємо змогу обладнати будь-який легковик гібридним двигуном. Гібридну технологію буде застосовано і в нашому флагманському спорткарі Acura NSX, який працюватиме за допомогою комбінації V-подібного двигуна з прямим впорскуванням із гібридною системою Honda Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). Понад те, Honda Motor нещодавно оголосила про початок партнерства із General Motors у виробництві паливних комірок (електрохімічних генераторів, які забезпечують пряме перетворення хімічної енергії на електричну. – Тиждень). Це також перспективний напрямок розвитку автомобільних приводів.