Японія подала офіційне прохання про консультації з Києвом, а це є першим етапом у процесі вирішення торговельної суперечки на рівні СОТ.
Японський уряд заперечує проти того, що Україна назвала захистом власного виробника, запровадивши ввізне мито на деякі види автомобілів на рівні до 13%.
Торговельні суперечки на рівні СОТ є складними процедурами, на вирішення яких можуть піти кілька років.
Як відомо, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Експерти неодноразово критикували уведення спецмит. Антимонопольний комітет України виступив проти введення спецмит на іномарки.
Прем'єр-міністр Микола Азаров вважає, що Україна, прийнявши рішення про підвищення ввізного мита на імпортні автомобілі, не порушила принципів Світової організації торгівлі.
Водночас низка країн, зокрема Туреччина та Росія, заявили про введення у відповідь спецмита на окремі укранські товари, зокрема волоські горіхи, шоколад, вугілля та скло.
Читайте також: Мита як геополітика. Чим небезпечний "захист" українського авторинку