«Якщо казати про минулий рік, нам вдалося досягти мети, яку ми ставили. Ми підвищили реальні доходи населення майже на 10%, реальні заробітні плати – на 14%, середній розмір пенсій збільшився близько 17%. Це відчутно для людей», – сказав Янукович, запевнивши, що реформи продовжуватимуться й надалі.
Окрім того, він наголосив на ефективному впровадження медичної реформи. "Там, де ця робота пішла і робиться спокійно і послідовно – люди задоволені", – заявив Янукович.
На його переконання, особливо задоволені жителі сіл, багато з яких вперше за багато років отримали сімейного або дільничного лікаря. "Вони не бачили там лікарів десятиліттями, і зараз люди задоволені", – сказав президент.
Він зазначив, що в пілотних регіонах кількість медичних амбулаторій збільшилася на 57%, а завдяки новому механізму оплати праці медиків їх зарплата збільшилася.
"Зарплати медиків "первинки" за 2012 рік збільшилася в середньому на 56%. Якісно працює сімейний лікар зараз заробляє 5-7 тисяч гривень, а медсестра – до 5 тисяч", – розповів Янукович.
За його словами, голови держадміністрацій інших областей повинні уважно вивчити досвід пілотних регіонів.
В той же час президент вказав, що медичну реформу хочуть дискредитувати. "Опір йде шалений і прагнення дискредитувати цю роботу, але ми повинні рухатися вперед", – сказав він, додавши, що впровадження медреформи в 4 регіонах показує свою ефективність.
За його словами, також буде продовжено виплати вкладникам колишнього Ощадбанку СРСР. «Що стосується повернення заощаджень Ощадбанку – 5 млн громадян скористались цим правом. І також не треба зупинятись, треба йти далі», – сказав президент.
Як відомо, у липні 2011 року Рада вирішила впровадити пілотний проект реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях і в Києві, який має на меті до 2014 року структурно-організаційно та функціонально перебудувати систему медичного обслуговування у цих чоитрьох регіонах.
Експерти вважають, що ініційована урядовцями медична реформа не підвищує доступність і якість медичних послуг. Головними причинами є брак коштів на реалізацію «покращення» та нашвидкуруч підготовлена нормативна база.