Як боротися із пропагандою? Відповідь американських сенаторів

Світ
17 Березня 2016, 15:16

Під час виступу сенатор Портман зазначив, що попри те, що щойно минатиме два роки із часу анексії Криму Росією, дехто вже забув про цю подію і в цілому мало про неї говорить. І це попри активні військові дії на Сході України, які й досі тривають. А цей конфлікт не лише впливає на майбутнє Центрально-Cхідної Європи, але й НАТО. “США роблять не достатньо, щоб протистояти пропаганді у цьому питанні”, – зазначив він. Адже, Китай витрачає мільярди на пропаганду, а бюджет лише вашингтонського бюро пропагандистського каналу “Russia Today” ймовірно складає 400 мільйонів доларів,

На думку cенатора, робота таких інформаційних ресурсів як Голос Америки та Радіо «Свобода» робить багато для розвитку вільної преси, утім ефект від їхньої роботи блідне порівняно із роботою цілодобових каналів RT чи CCTV (China Central Television)

“Аналітичні центри, неурядові організації, громадянське суспільство приватні компанії, особливо у таких країнах як Україна, країни Балтії та Японія мають великий досвід у протистоянні іноземній пропаганді. Вони можуть запропонувати своє розуміння того як можна протистояти цій пропаганді. Було б нерозумним не використати цей ресурс”, – заявив сенатор. Саме ці фактори й спонукали його та його колегу сенатора-демократа Кріса Мерфі до створення такого законопроекту.

Читайте також: Газонокосарка для мізків

За словами Портмана, він сформований навколо трьох пріоритетів. По-перше, це загальноурядова стратегія для протистояння пропаганді. Законопроект започатковуватиме центр інформаційного аналізу та реагування, який буде у підпорядкуванні держдепу, але активну участь у ньому будуть брати міністерство оборони, USAID, та інші організації. По-друге, планується використовувати досвід, здобутий поза межами уряду. В рамках цього законопроекту буде створено фонд, який робитиме тренінги для місцевих журналістів та надаватиме гранти для НУО, аналітичних центрів, приватних компаній та медіа, які матимуть досвід розпізнаванням пропаганди. Цей фонд також інтегруватиме можливості та досвід, необхідних для створення стратегій боротьби із пропагандою, який доступний поза США, тобто завдяки місцевим медіа та НУО країн-партнерів.  Третій пріоритет передбачатиме, роботу на найнижчих щаблях та більше культурних та освітніх обмінів

“Протистояти російській пропаганді  – це не замінювати один наратив іншим, а зробити так, щоб інформація була доступною людям, щоб вони самі могли приймати рішення”, зазначив під час зустрічі сенатор-демократ Кріс Мерфі

Читайте також: У США представили законопроект щодо протидії пропаганді РФ

“Росія нині прагне започаткувати новий вид тихого колоніалізму. Вона домінує в інформаційному наративі настільки, що нація поволі втрачає свою можливість бачити обидві сторони історії, втрачає можливість вирішувати свій шлях. Ми вочевидь бачимо це в Україні”, – вважає Мерфі і тому наголосив, що люди повинні мати доступ до інфомації з обох боків. Він підкреслив, що проста пропозиція, яку містить їхній законпроект — це стратегія “парасольки”, яка об'єднуватиме різні структури, що відіграють якусь роль у цьому питанні для того щоб мати скоординовану стратегію.

Серед присутніх на дискусії експертів була також голова неурядової організації IREX (організація займається освітніми обмінами та проектами покликаними підтримувати інтелектуальних лідерів) Крістін Лорд. Вона ще раз підкреслила важливість міжособистісних контактів та правильності формування месиджів. “Якщо ми хочемо мати вплив, ми повинні розуміти, які месиджі є переконливими”. Але важливо, на її думку, інвестувати у відносини, а не контрмесиджі. Експерти ще раз наголошували, що відповідь на пропаганду має бути не лише в інформаційній сфері, адже багато проблем існує поза медіа сферою. “Джерело має бути надійним для цільової аудиторії”, – зазначив дослідник Стів Степанович.