Про це розповів колишній голова правління і власник компанії ЗАТ «Морський спеціалізований порт Ніка-тера» Роман Денькович, пише «Коммерсант-Украина» у статті «Group DF вошла в порт».
"Операція була закрита минулого тижня", – заявив він.
За словами Деньковича, рішення про вихід з бізнесу він ухвалив після того, як в 2010 році різко збільшилося число перевірок "Ніка-тера" з боку держорганів. Наприкінці минулого року Державна екологічна інспекція тимчасово заборонила "Ніка-Тера" ведення діяльності через підозри у забрудненні навколишнього середовища. Через це термінал втратив майже 100 тис т вантажів.
У Group DF від коментарів відмовилися. Сума угоди не розкривається. Однак, за даними видання, покупка компанії могла обійтися Фірташу в $135-165 млн.
"Ніка-тера" утворена на базі Миколаївського калійного терміналу. Спеціалізується на наданні транспортно-експедиційних послуг, перевалюванні вантажів на морський транспорт і назад, обслуговуванні складських операцій.
У її розпорядженні три термінали: генеральних вантажів, добрив і зерна. У порту є п'ять причалів загальною довжиною 1045 м, глибина біля причалів становить 11,5-12,5 м. В 2010 році валовий дохід "Ніка-тера" склав 300 млн грн.
Як зазначає видання, після фактичної монополізації ринку мінеральних добрив співвласник газового трейдера RosUkrEnergo Дмитро Фірташ знайшов спосіб вирішити проблему транспортування своєї хімічної продукції за кордон, купивши портовий термінал.
В Україні Дмитро Фірташ володіє концерном "Стирол", черкаським і сєвєродонецький "Азот", а також "Рівнеазот". Підприємець контролює майже 70% виробництва аміаку в країні, близько 60% – карбаміду і 100% – аміачної селітри (у 2010 році обсяг виробництва азотних міндобрив Україні оцінювався в $2,8 млрд).
Досі єдиним хімпідприємством, що володіло власними портовими потужностями, був державний Одеський припортовий завод.