Експерти вважають, що місце “АероСвіту” поступово займуть його конкуренти

15 Січня 2013, 08:59

"Думаю, що протягом досить короткого часу – близько місяця-двох – інші учасники ринку зможуть зайняти місце "АероСвіту". В будь-якому випадку його колишні напрямки не будуть пустувати довго", – вважає гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук, пише "Коммерсант-Украина" .

Експерт центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк відзначає, що найвигіднішими напрямками "АероСвіту" є маршрути з Києва до Москви, Санкт-Петербургу, Астани, Варшави, Будапешту, Праги, Афін, Стамбулу, Тель-Авіва, Баку і Єревана.

"Швидше за все саме ці маршрути співвласник "АероСвіту" і, схоже, також "Міжнародних авіаліній України" Ігор Коломойський захоче залишити. Їх просто будуть виконувати МАУ. Все залежить від того, чи дозволить Державіаслужба передати ці рейси МАУ без конкурсів. Якщо ні, то "АероСвіт" доведеться "тягнути" як юридичну особу з призначеннями", – припускає Слободянюк.

МАУ вже переоформила на себе два нових літака Boeing 737-800 NG, які досі експлуатував "АероСвіт", і оголосила про початок продажу квитків на період літньої навігації на десять нових міжнародних напрямків, які до цього експлуатував "АероСвіт".

Учасники ринку говорять, що Коломойський з самого початку прагнув сконцентрувати всі сильні компанії і об'єднати їх в одну, щоб потім продати її стратегічному інвесторові.

"Тільки один сильний перевізник з протекцією з боку держави може стати в Україні прибутковим. Дві сильні конкуруючі авіакомпанії одна одну тільки топили, в такому бізнесі немає сенсу", – вважає незалежний експерт Олександр Ланецький.

На решті середньомагістральних напрямках пасажирів можуть "розібрати" компанії Lufthansa, Austrian Airlines, Turkish Airlines і "Аерофлот". Ці ж авіакомпанії разом з AirFrance-KLM можуть взяти на себе і далекомагістральні рейси, припускає Слободянюк. Частину регіональних маршрутів може покрити авіакомпанія "Ютейр-Україна". "Але частина міст України в підсумку може залишитися без авіасполучення", – не виключив експерт.

Нагадаємо, до кінця березня "АероСвіт" буде літати лише у п’ятьох напрямах. При цьому 90% своїх рейсів авіакомпанія припиняє.

Як повідомлялося, 29 грудня 2012 Господарський суд Київської області відкрив провадження у справі про банкрутство "АероСвіту". З ініціативою банкрутства виступив сам перевізник.

Після появи інформації про судове рішення у "АероСвіту" виникло безліч проблем з виконанням рейсів – ряд аеропортів і партнерів відмовилися обслуговувати авіакомпанію.