«Падіння авторинку не пов’язано з набуттям чинності спецмит (на iмпорт нових легкових автомобiлiв – Ред.), а пов’язано з тим, що з 1-го вересня 2012 року Росія ввела утилізаційний збір, який зачіпає інтереси українських автовиробників – вони стали неконкурентоспроможними на російському ринку», – пояснює Омельницький.
За його словами, це є наслідком того, що попит на українські автомобілі на головному експортному ринкові України значно скоротився.
«Інші ринки продажів українських автівок не такі великі – у порівнянні з Росією. Вони не можуть компенсувати ті обсяги, які поставлялися у Росію», – підкреслює експерт.
За його прогнозами, виробництво автомобілів і надалі буде скорочуватись, але через 2-3 місяці очікується невеличке пожвавлення.
«Проте за підсумками 2013 року все одно буде падіння виробництва, тому що не вирішене головне питання, а це – постачання на рівних конкурентних засадах автомобілів на російський ринок», – наголошує Омельницький.
Як вважає експерт, за 2-3 місяці на показниках виробництва вплине дія і уведених нещодавно спецмит.
Зараз головний тренд, на думку експерта, – це зростання купівлі українцями іноземних автівок.
«У квітні на 35% зросла купівля іноземних автівок. Попит буде продовжуватись, доки залишаться складські запаси, відповідно зростання ринку може припинитись у травні», – прогнозує Омельницький.
Як повідомлялось, виробництво автомобілів в Україні у квітні цього року порівняно з аналогічним періодом 2012 року скоротилося на 55% – до 3,148 тисяч одиниць.
1 вересня 2012 року Росія ввела утилізаційний збір на імпортні автомобілі. За оцінкою експертів, дія цього збору може зробити українські автомобілі у РФ на 10-12% дорожче. Збір було введено з метою захисту російського автопрому в умовах різкого зниження мит після вступу РФ до СОТ. У відповідь 14 вересня Україна ввела утилізаційній збір на автомобілі і автобуси, що імпортувалися з Росії.
Згодом Україна та Росія розпочали переговори щодо укладання угоди про взаємне незастосування утилізаційного збору.
Нагадаємо, Україна ввела спецiальнi мита на iмпорт нових легкових автомобiлiв з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см у розмiрi 6,46% i 1500-2200 куб. см – 12,95% незалежно вiд країни походження та експорту.