Експерт: спецмитами на іномарки уряд не рятує вітчизняний автопром, а дає йому перепочити

24 Березня 2013, 17:56

«Потрібна комплексна програма розвитку цієї галузі, яка б передбачала не тільки підвищення мита, а й створення інвестиційно привабливих умов для того, щоб в Україні будували нові підприємства з виробництва автомобілів», – коментує Омельницький.

За його словами, поки що такої програми не існує, тому сприятливих умов для українських автовиробників не створено.

«Таке підвищення спецмит – це тільки тимчасова стабілізація від подальшого падіння виробництва автомобілів України. Це можливість надати українським виробникам перепочинок, для того, щоб вони залучили нові технології або знайшли партнерів», – вважає він.

Адже, на його думку, головна причина не в тому, що українські автомобілі будуть дешевшими, а в тому, щоб їх більше купували.

«Купувати їх будуть, коли вони будуть конкурентоспроможними щодо іномарок, коли українські виробники залучать іноземних інвесторів. Наприклад, такі компанії, як "КІА", "Hyundai" чи інших виробників», – сказав експерт.

За його словами, представники уряду достатньо чітко сказали, що це останній шанс. Якщо вони не почнуть виробляти конкурентоспроможні автомобілі, то через три роки або й раніше, дія захисних мит буде зупинена.

Також Омельницький зауважив, що лише 2008 року співвідношення купівлі українських й іноземних автомобілів було приблизно однаковим.

Але конкурентоспроможність перевіряється не тільки запитами українського покупця. Проте іноземці в українських автівках практично не зацікавлені.

«Тут можна оперувати даними Асоціації «Укравтопром», за 2011 рік ріст імпорту автомобілів склав 58%, а за 2012 рік – 21%. І згідно з даними митної служби, загальний обсяг імпорту автомобілів склав $4,3 млрд. Експорт українських автомобілів склав всього $0,3 млрд. Таким чином негативно сальдо з автомобільних позицій склало – -$3,9 млрд», – зазначив Омельницький.

Як повідомлялось, внаслідок введення спецмит на іноземні автомобілі, попит на них в українських покупців зріс більше, ніж на 50%.

Нагадаємо, Україна вводить спецiальнi мита на iмпорт нових легкових автомобiлiв з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см у розмiрi 6,46% i 1500-2200 куб. см – 12,95% незалежно вiд країни походження та експорту.

Закордонні ЗМІ вважають, що влада України збільшує імпортні мита для підтримки своїх олігархів.