«Проблеми з митницею впливають на ціну бензину як додатковий фінансовий ризик, що обов’язково закладається в будь-яку роздрібну ціну. Величина його не дуже чуттєва, проте якщо формуються передумови для зниження ціни, то трейдери краще затримають зниження, ніж будуть слідувати економічній доцільності. Крім цього, інформаційним приводом, щоб не знижувати ціну бензину, є й запровадження мита з 1 грудня, про яке заявив Бойко, попри те, що воно не є реальним. І третій інформпривід – це гривня. Хто знає, як поведе себе гривня після виборів. У попередні роки вона падала після виборів. Не набагато і не завжди, але падала. Оскільки 70-80% розрахунків зараз ведеться не в гривні, а в доларах і євро, зрозуміло, що будуть пробувати створити запаси гривні і валюти загалом ще й трейдери», – заявив Рябцев.
Водночас експерт зазначає, що у вартісному еквіваленті ці ризики оцінюють у 20-30 копійок.
«Залежно від бензину та компанії, котра його завозить… Може навіть і більше, якщо йдеться про бензин А-92. Однак ризики дуже важко оцінити, а тому казати, що ціну штучно втримують, неможливо. Зрозуміло, що вкінці-кінців за все заплатить споживач. Однак на період змінення правил гри (йдеться про можливість введення імпортних мит на бензин з 1 грудня – Ред.) потрібно вижити. А в трейдерів запасу міцності немає. Якщо порівняти роздрібну націнку, яка зараз є на ринку, вона менша вдвічі, ніж рік тому, і у 1,7 раза, порівняно з позаминулим роком», – пояснив Рябцев.
Якщо вищезазначені ризики не будуть реалізовані, то, за прогнозами експерта, нинішній рівень цін на бензин втримається не лише до кінця року, але й на початку наступного.
«Зараз немає підстав говорити, що ціни мають підвищуватися. Є підстави, що вони мають знижуватися. Потенціал для зниження становить близько 20-30 копійок. Це при ціні на нафту – $100 за барель», – сказав експерт.
Рябцев також зауважив, що потенціал для зниження ціни може сягати й до 45-50 копійок, однак в Україні ціни не впадуть більше, ніж на 20-30 копійок через плаваючу ставку акцизу, що діє до кінця року, та ставку акцизу, яка вступає в дію з 1 січня.