Про це пише газета "Коммерсант-Украина".
Стало відомо, що акціонери "Міжнародних авіаліній України" прийняли рішення звільнити члена наглядової ради компанії Михайла Табачника 31 грудня.
Джерела в МАУ зазначили, що Михайло Табачник є братом міністра освіти Дмитра Табачника. Він був членом наглядової ради компанії протягом півроку, з липня 2012 року, і не володів акціями МАУ безпосередньо. За даними газети, він залишив бізнес через погані фінпоказників компанії.
Крім того, партнери авіакомпанії, а також джерела в МАУ стверджують, що власником МАУ став Ігор Коломойський, пише видання.
"Зараз керівництво МАУ говорить, що у компанії один господар – Ігор Коломойський", – говорить один з партнерів-постачальників послуг МАУ.
"Всі співробітники чудово розуміють, але офіційно ніхто нікому нічого не заявляв. Пана Коломойського в офісі ми не бачили, на відміну від представників керівництва "АероСвіту", з якими дуже часто бачаться менеджери МАУ", – розповідає джерело в "Міжнародних авіалініях України".
Зокрема, представники Коломойського, зі слів його учасників, були на зборах акціонерів МАУ 31 грудня. Крім того, у вересні посаду виконавчого секретаря "Української авіаційної групи" (об'єднує авіаактиви Коломойського) покинув Євген Трескунов, який перейшов на роботу в МАУ. Трескунова учасники ринку називають одним з ключових менеджерів в "АероСвіті", а тепер і в МАУ.
Видання зазначає, що ще у 2010 році Ігор Коломойський не приховував бажання взяти участь у приватизації МАУ. Підконтрольна бізнесменові авіакомпанія "Дніпроавіа" публічно заявляла, що готова заплатити за держпакет акцій МАУ вдвічі більше мінімальної вартості і, якщо її не допустять до конкурсу, буде відстоювати свої інтереси в суді. У підсумку "Дніпроавіа" все ж таки не допустили до конкурсу.
Співвласник МАУ Арон Майберг спростовує зміну структури власників: "Ніяких змін не відбулося. Особисто я залишився співвласником компанії". Від більш докладних коментарів він відмовився. У групі "Приват" ситуацію також не коментують.
В акціонерів і менеджменту авіакомпаній, очевидно, є домовленості про нерозголошення ситуації зі зміною власників МАУ, припускає експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк. "Крім того, Арон Майберг може бути номінальним власником акцій або представником акціонерів. Все одно дізнатися про кінцевих бенефіціаріях кіпрських компаній вкрай складно. А розголошувати таку інформацію невигідно, оскільки на подібну концентрацію навряд чи погодився б Антимонопольний комітет", – додає експерт. "В АМКУ ніколи б не дали дозволу на цю угоду", – погоджується джерело в МАУ.
Слободянюк наводить у приклад авіакомпанію Windrose, яка вже кілька років, за твердженням учасників ринку, належить структурам, підконтрольним Ігорю Коломойському.
У самій Windrose неофіційно підтверджували цей факт, більш того, компанія тісно співпрацювала з "Аеросвітом", "Дніпроавіа" і "Донбасаеро", які входять в число активів Коломойського. За кілька років цей перевізник практично пішов з ринку регулярних авіаперевезень і зайнявся чартерними рейсами. Однак АМКУ так і не зміг довести факт зміни власників Windrose.
Нагадаємо, на початку року МАУ оголосили, що беруть на себе частину флоту і практично всі вигідні напрямки "АероСвіту". Про це компанія заявила після того, як у "АероСвіту" почалися серйозні фінансові проблеми.
За твердженнями деяких джерел, банкрутство "АероСвіту" було заплановано заздалегідь.
До кінця березня "АероСвіт" припиняє обслуговування 90% своїх авіарейсів.