Директор ЖБТЗ за рік прокрутив через фіктивну фірму 24 млн грн та пустив “на обнал” – “Укроборонпром”

12 Березня 2015, 12:33

Керівництво Житомирського бронетанкового заводу впродовж 2014 року встигло прокрутити через підставну фірму "УкрВагонРемТранс" близько 24 млн грн задля реалізації контракту з Міноборони щодо ремонту БМП. Таку інформацію надали "Українському тижню" заступник директора ДК "Укроборонпром" Сергій Пінькас та інші джерела на умовах анонімності.

В реальності, як вдалося з'ясувати в рамках розслідування діяльності ЖБТЗ, завод роками діяв за схемою: деталі з діючої бойової техніки знімали, продавали за кордон або просто привласнювали, ставлячи натомість "бойові муляжі".

"З бойової машини знімали всі більш-менш коштовні запчастини: прилади нічного бачення, приціли, гіроскопи тощо, А потім або продавали за кордон, якщо надходило замовлення на так званий КЗД (комплекс запасних деталей), або, ще гірше, деталі знімали й забирали собі, аби потім продати самому заводу через низку своїх фірм. А на їхнє місце ставили несправні, пофарбовані під нові. Новий вузол коштує, приміром, 30 тис. грн, а такий самий, який зняли з БМП, що перебувала на зберіганні, не коштуватиме нічого. І якщо цей знятий вузол через свою фірму продати заводу й у документах провести як новий, то отримуємо схему, за якою завод існував ці роки", – пояснив Тижню один з інженерів підприємства на умовах анонімності.

 2014-му виникла така ситуація: жадібність Бутенка змусила його взяти замовлення, яке він не міг потягти, бо з більшості машин ті самі стабілізатори були давно зняті й взяти їх було вже нізвідки, навіть у власних фірм-"прокладок". Що можна було купити, він усе одно купив у самого себе, а решту, яку було не під силу виконати, просто зняв із себе завдяки своїм патронам із МО та ГШ. При цьому гроші прокручені, прибутки отримані", – додає джерело.

У результаті замість бойових машин на заводі перебували бойові муляжі. Військові експерти твердять, що ця схема типова для всіх українських заводів, особливо авіаційних.

Розслідування Тижня виявило, що зазначена схема була реалізована через фірму "УкрВагонРемТранс", яка була створена рівно за місяць до того, як був укладений контракт із МО про ремонт БМП. 

Також читайте: 900 боєздатних БМП було розібрано на Житомирському БТЗ у 1990-ті роки – розслідування

"Скільки платежів ми намагалися за той рік зупинити по "УкрВагонРемТрансу" – і не пригадаєш", – розповів заступник директора ДК "Укроборонпром" Сергій Пінькас.

"І все одно Бутенко встиг прокрутити 24 млн грн через нього, які потім пішли "на обнал". А які колосальні перешкоди чинили перевіряльникам на заводі: не видавали документів, ставили під сумнів право концерну втручатися в господарську діяльність підприємства, ховаючись за рішенням профкому, тощо. А ще прекрасніше те, що у зв’язці з Бутенком діяла й військова "прийомка", яка в теорії мала стежити за кожним кроком у ремонті, а в реальності підписувала документи на липову нову техніку", – резюмував Пінькас.   

Нагадаємо, в травні 2014 року на Житомирському бронетанковому заводі було викрито злочинну схему викрадення коштів, що завдало збитків на суму близько €1 млн.  Житомирська прокуратура розпочала кримінальне провадження за ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).

В січні 2015 року, було відкрито кримінальне провадження щодо діяльності директора заводу Сергія Бутенка. Бутенко подав заяву про відставку й ліг у лікарню, де отримав першу групу інвалідності.

Повністю текст матеріалу читайте в черговому числі "Українського тижня" (№10).

читати ще