За його словами, така масова відмова громадян від участі в соціологічних опитуваннях, фокус-групах та інших формах вивчення громадської думки є «безпрецедентним за всю новітню історію України явищем».
На думку соціолога, це означає, що фактично «громадська думка іде в тінь», через «погіршення ситуації зі свободою слова в Україні, політичну втомленість громадян, страх перед висловлюванням думки».
Також, як зазначив соціолог, це негативна суспільна реакція на появу великої кількості маніпулятивних опитувань.
«Наше суспільство, безперечно, хворе. Але як можна діагностувати хворобу суспільства, якщо воно цьому противиться, якщо воно не бажає цього? Воно відмежовується, намагається відійти від болючих питань, люди не хочуть висловлювати свою думкую. Це погано для соціологічної науки», – сказав Рябокляч.
Водночас він порадив виборцям не довіряти результатам соціологічних досліджень невідомих організацій або організацій, створених незадовго до виборів.
Як повідомлялось, 11 жовтня партія Наталії Королевської "Україна – Вперед!" подала до суду заяву проти фонду "Демократичні ініціативи" та ТОВ "Київський міжнародний інститут соціології ЛТД", в якій вимагає спростування інформації щодо рейтингу партії.
Згідно з результатами опитування, проведеного фондом «Демократичні ініціативи» спільно з Київським міжнародним інститутом соціології, якби вибори до Верховної Ради відбулися наприкінці вересня, 5% бар'єр подолали б Партія регіонів, за яку готові віддати свої голоси 23,3% виборців, партія «УДАР» – 16%, Об'єднана опозиція «Батьківщина» – 15,1%, Комуністична партія України – 10,1%, ВО «Свобода» – 5,1%. Партія Королевської не здола б 5%-й бар’єр.
За словами голови правління фонду «Демократичні ініціативи» Ірини Бекешкіної, «Королевська подала в суд на всю українську соціологію, тому що немає такої соціологічної фірми, яка б давала їй прохідний результат.
«Насправді це звичайний передвиборчий піар і нічого крім піару», – наголосила Бекешкіна.
Нагадаємо, напередодні виборів до Верховної Ради вУкраїні почали з’являтися фальшиві рейтинги політичних партій. Соціологи зазначають, що для цього використовуються переважно підставні псевдосоціологічні компанії.