Про це пише "Коммерсант-Украина" у статті "Ливела" в законе" .
"Це відбувалося саме в ті періоди, коли нинішній глава держави Віктор Янукович займав пост або прем'єр-міністра, або президента країни", – відзначив Пашинський.
Зазначимо, ввезення "Лівелою"нафтопродуктів без сплати податків завдало збитків держбюджету на суму майже 3 млрд грн. Такі пільги компанія отримала у 2004 році, коли в суді домоглася права ввозити в Україну нафту і нафтопродукти, посилаючись на прийнятий ще в 1992 році закон, що звільняв підприємство з іноземними інвестиціями від сплати ввізного мита, акцизу і ПДВ (цей закон втратив силу в 2003 році).
Втім, у Партії регіонів не бачать нічого поганого в тому, що окремому учаснику ринку надаються пільги, яких позбавлені його конкуренти.
"У першу чергу необхідно відстоювати інтереси простого національного споживача, якого не цікавить, звідки постачається бензин на АЗС, з пільгами чи без пільг. Головне, щоб цей бензин на АЗС був якісним і дешевим", – заявив заступник голови фракції Партії регіонів Михайло Чечетов. Коментувати питання конкуренції і збитків вітчизняних нафтопереробниківЧечетов не став.
Тим часом заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев стверджує, що діяльність "Лівели" не привела до зниження цін на внутрішньому ринку нафтопродуктів.
"Маржа в 30% осідала в кишенях тих, хто використовував безподаткову схему", – зазначив Рябцев.
Крім того, за даними Міненерго, це призвело до зростання частки імпортних нафтопродуктів на ринку України з 36% до 45% в 2010 році і, як наслідок, до того, що з шести великих НПЗ в країні працювали тільки два.
Нагадаємо, увага громадськості до діяльності "Лівели" особливо зросла у 2010 році. Це було пов'язано з тим, що діяльність компанії завдала сильного удару по українським переробникам нафти, а також імпортерам нафтопродуктів, які, на відміну від "Лівели", повинні були платити всі податки та збори.
Тоді в Держмитниці заявили, що діяльність компанії завдала збитків державі в розмірі 2,9 млрд грн.
В кінці 2010 року обставини діяльності "Лівели" почали розслідувати в Антимонопольному комітеті.
Днями стало відомо, що у липні АМКУ закрив другу справу проти "Лівели". Справу закрили у зв’язку із ліквідацією компанії.
У квітні високопоставлене джерело в міністерстві енергетики та вугільної промисловості повідомило, що "Лівела", змінивши назву і реєстрацію, повертається на ринок.
За даними "Коммерсанта", "Лівела" була "дочкою" українсько-польського підприємства з іноземними інвестиціями (ПІІ) "Тайстра".
Водночас, учасники ринку стверджують, що власником "Лівели"є народний депутат Партії регіонів Володимир Зубик. Але він сам цю інформацію спростовує.