Попри відсутність в інтернеті кордонів, віз та відстаней, українська та російська блогосфери істотно різняться. І головним чинником, який формує їхні відмінності, є ситуація зі свободою ЗМІ. Про це у своєму матеріалі для «Тижня» пише журналіст Денис Казанський.
За його словами, наші вітчизняні блогери на певному етапі тісно інтегрувалась у медіа-ринок, тоді як російські залишилися існувати самі собою, бо їм просто нікуди інтегруватися. Високий рівень конкуренції в українському медіа-просторі, де десятки інтернет-ресурсів щодня змагаються в гонитві за трафіком, змусив редакторів шукати контент скрізь, де тільки можна, зокрема і в блогах. А найвпливовіші та найпопулярніші ЗМІ стали просто рекрутувати блогерів як постійних дописувачів і платити їм гонорари за наповнення.
«З огляду на кадровий голод в українській журналістиці практично будь-який популярний автор із блогосфери, що публікує власні тексти, рано чи пізно дістає пропозицію писати до ЗМІ за гонорари. І багато хто обирає саме цей шлях, бо таким чином йому вдається монетизувати власне хобі», – пише Казанський.
Таким чином, за його словами, ЗМІ та блогосфера в Україні часто переплітаються настільки тісно, що відрізнити блогера від журналіста буває годі.
Водночас, зазначає Казанський, в сусідній Росії, де незалежні ЗМІ можна перелічити на пальцях, спостерігається загалом інша тенденція. Там популярні блоги поступово стають повноцінними авторськими ЗМІ з величезною аудиторією і починають самостійно заробляти на рекламі.
Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень».