"Комісія дійшла висновку, що причинами аварії стала сукупність наступних факторів: невиконання судновласником і капітаном судна вимог нормативних документів, що регламентують безпеку судноплавства при плануванні, підготовці та здійсненні рейсу, під час якого не забезпечувалася безпека плавання судна, а також низька кваліфікація та недисциплінованість членів екіпажу судна", – сказано в повідомленні відомства.
Безпосередньою причиною затоплення судна відомство назвало істотне зниження його остійності у штормових умовах у результаті потрапляння забортної води у приміщення судна через відкриті бортові ілюмінатори і утворення вільної поверхні води у відсіках нижче головної палуби.
Це призвело до виникнення значного крену судна на правий борт і подальшого затоплення судна внаслідок подальшого надходження великого обсягу забортної води в корпус судна з правого борту через головну палубу, пояснюють у висновку.
Під час розслідування було встановлено, що капітан "Булгарії", незважаючи на діюче штормове попередження, не повідомив найближчого диспетчера про майбутній рейс і прийняв рішення на перехід судна від причалу Болгари до Казані.
Незважаючи на те, що за правилами перед виходом у водосховища на суднах внутрішнього водного плавання повинні задраювати всі ілюмінатори, у тому числі в пасажирських каютах, екіпаж судна "Булгарія" проігнорував цю вимогу безпеки, зазначає Ространснагляд.
"Під час огляду затонулого судна водолазами було зафіксовано, що на лівому борту дизель-електрохода було відкрито 27 ілюмінаторів, на правому – 11 ілюмінаторів", – повідомляє відомство.
Як встановила комісія "Ространснагляду", під час руху судна спостерігався крен на правий борт близько 4 градусів, в ході подальшого огляду аварійного судна в доці виявлено чотири отвори в корпусі судна з правого борту, в місці розташування цистерни для збору стічних вод.
Нагадаємо, пасажирський двопалубний теплохід "Булгарія", побудований в Чехословаччині в 1955 році, 10 липня з невідомої причини перекинувся і швидко затонув.
Із 201 людини, що знаходилися на борту, загинули 120 (з урахуванням останніх виявлених тіл), включаючи капітана. Врятуватися вдалося 79 пасажирам і членам екіпажу.
Проти гендиректора компанії "Аргоречтур", що орендувала "Булгарію", і старшого експерта Камського філії Російського річкового регістра, який дозволив експлуатацію судна, порушено кримінальну справу за звинуваченням у наданні послуг, які відповідають вимогам безпеки життя і здоров'я споживачів, що призвело до смерті двох і більше осіб.