"Ми вжили цих заходів у чіткій відповідності до статуту СОТ. Ми не порушили жодного пункту, тому ніяких підстав прийняти будь-які санкції, а тим паче компенсаційні – їх просто не може бути. Говорити про це можна, але ми зробили все в рамках статутних положень", – сказав він, коментуючи рішення членів СОТ, зокрема Туреччини і Японії, про можливість застосування до України компенсаційних засобів у відповідь на підвищення спецмит на транспорт.
Азаров нагадав, що після прийняття відповідного рішення Єврокомісія просила Україну надати їй роз'яснення.
"Ми такі роз'яснення дали. Питання вичерпане. Ми маємо право так робити, ми й надалі так робитимемо. В умовах, коли у нас є проблеми із зовнішньоторговельним балансом, ми маємо право вживати таких заходів", – сказав він.
Нагадаємо, Туреччина повідомила у Світову організацію торгівлі про свій намір ввести 23%-й податок на українські горіхи.
Як відомо, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Читайте також: Мита як геополітика. Чим небезпечний "захист" українського авторинку
Перед набуттям чинності спецмит продажі нових легкових автомобілів в Україні в березні 2013 року склали 19 тисяч одиниць, що майже на 60% перевищило показник попереднього місяця.