За рахунок нового збору країна розраховує залучити $ 6,1 млн., повідомляє ЛігаБізнесІнформ з посиланням на Reuters.
На думку Туреччини, ця сума еквівалентна збитку, який їй завдало підвищення мит на імпорт автомобілів в Україну.
Цей крок називають попереджуючим для України. Він повинен сигналізувати про те, що інші незадоволені члени СОТ можуть прийняти аналогічні заходи, причому набагато серйозніші.
"Якщо ми не будемо діяти, ми ризикуємо втратити наші права", – заявив чиновник однієї з країн ЄС.
Yfhfps Туреччина очікує рішення СОТ. Його прийняття очікується на засіданні ради з торгівлі товарами СОТ 11 липня. У разі позитивної відповіді, податок почне діяти з наступного дня.
Європейський Союз, Японія, Південна Корея і Росія – найбільші експортери автомобілів в Україну вже зажадали роз'яснень з податку, який набрав чинності в березні і буде діяти протягом трьох років.
Відповідно до правил СОТ, країни-члени організації можуть вводити додаткові мита з метою захисту, якщо існує загроза серйозного збитку для виробників від різкого збільшення імпорту. Але є суворі норми щодо використання цієї можливості, і Україна звинувачують у їх ігноруванні.
Нагадаємо, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Читайте також: Мита як геополітика. Чим небезпечний "захист" українського авторинку
Перед набуттям чинності спецмит продажі нових легкових автомобілів в Україні в березні 2013 року склали 19 тисяч одиниць, що майже на 60% перевищило показник попереднього місяця.
У квітні продажі нових автомобілів встановили новий посткризовий рекорд. Зусиллями всіх операторів було реалізовано майже 26 тис. автомобілів, що на 35% більше показників березня. Збут нових автомобілів був на 33% краще, ніж рік тому.
У травні ж було зафіксовано зниження продаж на 41%.