Експерт: спецмито спровокувало зростання попиту на іномарки більше, ніж на 50%

22 Березня 2013, 13:41

«Попит на іномарки суттєво зріс. Думаю, він підвищився більше, ніж на 50 %. Люди купують автомобілі, бо бояться, що вони подорожчають», – сказав Олег Омельницький.

За словами Омельницького, іноземні автівки купують за тими ж пропорціями, що й раніше, підвищений попит на якісь окремі марки не спостерігається.

«Вартість іномарок така ж сама, як і була. Ціна не змінилась у січні, лютому, березні», – коментує експерт.

Проте надприбутків імпортерам Омельницький не прогнозує.

«Так, їхній дохід буде більший, бо кількість автомобілів куплять більше. Але надприбутків компанії продажів не отримають – ціни поки що не підскочили», – пояснює він.

За прогнозами експерта, ажіотажний попит на іномарки збережеться до 14 квітня, коли в силу вступить закон про ввізне мито на автомобілі.

Проте українці купуватимуть іноземні автомобілі ще й в травні.

«В імпортерів є складські запаси, тож, не виключена можливість, що і в травні попит буде більшим», – вважає експерт.

На іномарки, які вже були у використанні, дія спецмит не поширюються, тому покупцям цих автомобілів нічого не загрожує.

«Їм немає ніякого сенсу бігти й купувати автомобілі просто зараз», – вважає він.

За словами Омельницького, українці автомобілі купують за готівку.

«До 15 % – це трансакції із залученням кредитів, інша частина грошей – це готівка», – зазначає експерт.

Він також підкреслює, що подорожчання іномарок залежатиме від обсягу двигуна – зросте ціна на автомобілі, обсяг двигуна яких складає 1-2,2 л.

Спецмито на діапазон автомобілів з ​​моторами 1500-2200 см3 у розмірі 12,95%, та ще й з урахуванням ПДВ, не залишає жодних шансів на поставки в Україну майже всіх моделей АвтоВАЗу, торкнеться бензинових версій Peugeot, Renault Logan, Volkswagen, Hyundai, Kia.

Нагадаємо, Україна вводить спецiальнi мита на iмпорт нових легкових автомобiлiв з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см у розмiрi 6,46% i 1500-2200 куб. см – 12,95% незалежно вiд країни походження та експорту.

Українські імпортери автомобілів не виключають того, що можуть припинити ввезення їх до країни, починаючи з другої половини квітня 2013 року, у зв'язку із введенням спеціальних мит на імпорт автомобілів, тим самим, повторивши досвід 2009 року.

Закордонні ЗМІ вважають, що влада України збільшує імпортні мита для підтримки своїх олігархів.