У рішенні Кабміну зі списком об'єктів будівництва і ремонту автодоріг України зазначається, куди і на що будуть використані 7,28 млрд грн, які в березні Укравтодор отримав завдяки реалізації своїх облігацій Укрексімбанку, Ощадбанку, Укргазбанку і Дельта Банку, пише "Коммерсантъ Украина".
Заступник глави Укравтодору Володимир Галушко розповів, що проект було схвалено на засіданні уряду 20 березня.
Більша частина суми – 6,98 млрд грн – буде витрачена на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонти автодоріг загального користування державного і місцевого значення.
Ще 300 млн грн використають на п'ять автодоріг міжнародного значення: Київ-Ковель-Яготин, Київ-Чоп, Київ-Харків-Довжанський, Київ-Чернігів-Нові Яриловичі і Київ-Одеса.
Видання зазначає, що більш як третина бюджету на ремонт доріг дістанеться двом областям – Донецькій та Дніпропетровській.
Для порівняння: Херсонська і Хмельницька отримають по 249,17 млн грн і 168,88 млн грн відповідно, Волинська – 104,3 млн грн.
Подібний дисбаланс в розділі бюджету між регіонами Галушко пояснив тим, що "об'єкти для будівництва, реконструкції та ремонту відбиралися за ступенем соціальної та економічної важливості".
Читайте також: Нові "технології покращення": ями на дорогах засипають вугіллям, цеглою, сміттям та землею
"Наприклад, у Дніпропетровській та Донецькій областях буде добудована дорога, яка зв'яже Львів з Луганськом, що дозволить виконати доручення президента Віктора Януковича доїжджати за 11-13 год з одного кінця країни в інший", – наголосив чиновник.
Минулого року Укравтодор витратив на дорожні роботи 6,95 млрд грн. У цьому році влада хотіла залучити для цього 14 млрд грн через випуск облігацій, але зуміла залучити лише половину.
Видання відзначає, що ці кошти – практично єдині, які в цьому році отримає Укравтодор на ремонт та будівництво доріг. З держбюджету на потреби Укравтодору планується виділити 13 млрд грн, але з них тільки на виплату відсотків із взятих раніше кредитах Укравтодору зі спецфонду держбюджету буде спрямовано 8,4 млрд грн.
Нагадаємо, вчора український прем'єр Микола Азаров заявив, що для приведення до ладу близько 170 тис. км доріг Україні потрібно 500 млрд грн.
Експерти вважають, що корупційна складова різних видів дорожніх робіт унаслідок завищення цін на матеріали, проведення фіктивних робіт та зниження якості робіт складає від 50% до 70%.
За даними Світового економічного форуму, Україна займає 137 місце у світі з 144 за якістю доріг.