"Частина територій та об'єктів, які не використовуються за прямим призначенням, здається в суборенду приватним структурам зі зміною їхнього цільового призначення, у тому числі в комерційних цілях. При цьому податки не сплачуються. Суборенда здійснюється здебільшого за двома напрямами: оренда земельних ділянок, насамперед морських причалів, і передача в оренду приміщень і майна", – стверджує Дмитро Штибликов.
За даними експерта, налічується 150-200 об'єктів, які російський Чорноморський флот здає в суборенду. Зокрема, в Севастополі в суборенду здається 128 об'єктів ЧФ. На орендованих територіях і спорудах розташовані магазини, кафе, бари, склади, офісні приміщення тощо. Серед найвідоміших суборендарів, наприклад, ТОВ "Акар", що орендує 175 м причалу (70-й причал бухти Південна) та житлові приміщення в центральній частині Севастополя, а також ТОВ "Нові технології", що орендує 2160 м причальної стінки, де організовано приватний яхт-клуб і центр реабілітації та відпочинку яхтсменів. Плавпірс №3а (новий номер №4а) орендує в ЧФ ТОВ КДЦ "Болівар". Крім того, суборендарем є бар-ресторан "Ностальжи".
До того ж, зайняті підрозділами ЧФ Росії об’єкти, дуже цікавлять і севастопольських чиновників, і українських бізнесменів.
"Землі Чорноморського флоту роздавали і роздають. Часто за участі наших місцевих чиновників", – сказав Дмитро Штибликов і навів приклад з аеродромом "Херсонес". Його збиралися зайняти люди, які отримали на даній території земельні ділянки від Севастопольської міськадміністрації.
Нагадаємо, Надзвичайний і Повноважений Посол України в Росії Володимир Єльченко ще в жовтні минулого року заявив, що російська сторона вважає, що на деякі види товарів та техніки, які ввозяться в Україну для потреб Чорноморського флоту РФ, податки не мають платитися. Втім, українська сторона має протилежну точку зору.
У відповідь Державна митна служба України зазначила, що Чорноморський флот Росії не має підстав користуватися податковими пільгами при ввезенні на митну територію України товарів для військових формувань, зокрема дизельного пального.