20 грудня стало відомо, що Генеральна прокуратура України не виключає ліквідації партії «Батьківщина» в судовому порядку, якщо підтвердиться інформація про фінансування політсили з рахунків офшорних компаній. У ГПУ зацікавилися джерелами фінансування партії "Батьківщина" в середині листопада, після спецоперації, в результаті якої була припинена діяльність одного з київських конвертаційних центрів.
"За нашою інформацією, цей центр обслуговував БЮТ. У комп'ютері містилися номери рахунків, з яких фінансувалася виборча компанія Юлії Тимошенко в 2010 році. Якщо вдуматися, то виходить, що кандидат у президенти фінансувався з-за кордону! Якщо все буде доведено, це поставить хрест на Тимошенко як на політикові і на її партії, яку після суду можна буде просто-напросто закрити", – повідомило високопоставлене джерело в Генпрокуратурі.
В опозиції, коментуючи такі заяви, зазначили, що Генпрокуратура має займатися реальними злочинами, а не виконанням політичного замовлення на знищення «Батьківщини».
«Заява про нібито фінансування партії «Батьківщина» за рахунок коштів з конвертаційних центрів – це повна маячня, не підкріплена жодним фактом, жодним документом. Це чергова порція брехні, спрямована на дискредитацію головних опонентів влади», – йдеться в заяві, поширеній прес-службою партії.
Згодом депутат від Партії регіонів Олександр Стоян в ефірі одного з українських телеканалів заявив, що Партію "Батьківщина" виправдано звинувачують у порушенні законодавства щодо фінансування виборчих кампаній партій.
Водночас, депутат від "Батьківщини" Сергій Пашинський повідомив, що прокуратура витребувала рахунки фінансування останньої парламентської кампанії партії "Батьківщина". Він також зауважив, що у політсилі розглянуть питання щодо можливого оприлюднення звітності про фінансування партії.
20 грудня Міністерство інфраструктури повідомило, що корейська компанія Hyundai вибачилася за незручності при користуванні швидкісними електропоїздами власного виробництва. Крім того, у відомстві зазначили, що компанія вже розпочала роботи з ліквідації несправностей, які у першу чергу пов’язані зі складними зимовими погодними умовами.
«Це перша наша зима в Україні, яка покаже нам сфери для вдосконалення (наші слабкі сторони). Кожен вид транспорту має проблеми у зимовий період, такі як затримки, відміни рейсів», – йдеться у листі.
Водночас компанія заявила про готовність працювати над виявленими недоліками та висловила впевненість, що разом зі спеціалістами «Української залізничної швидкісної компанії» усі технічні проблеми, які виникають, будуть успішно вирішені.
Між тим, у четвер вчергове зламалися швидкісні електропотяги Hyundai. Перший зранку зупинився дорогою з Києва до Донецька. Пасажирам довелося чекати, доки прибуде тепловоз, який мав відбуксувати потяг до найближчої залізничної станції. Другий зламався ввечері дорогою зі Львова до Києва. В обох випадках пасажири скаржилися на відсутність опалення та світла у вагонах.
Та у четвер, 20 грудня, президент Росії Владімір Путін заявив, що поки Україна не знайде компромісу з Митним союзом, українські виробники не зможуть отримувати квоти на збут в РФ ряду товарів. Але, оскільки, заявки на приєднання до союзу Москва від Києва не отримувала, мова про приєднання України до Митного союзу не йде. При цьому він не уточнив, чи хотіла би Москва такого розвитку подій.
Путін пов’язує необхідність знайти компромісне рішення щодо Митного союзу з тим, що Україні стає важче вирішувати питання, пов’язані з виходом на російський ринок.
Зокрема, якщо раніше РФ видавала певні квоти на ряд товарів (як приклад президент Росії назвав виробництво труб і кондитерських виробів), то тепер, за його словами, ці рішення перейшли до «наднаціональному органу».
«Зараз ми не даємо потрібних Україні квот. Наші українські колеги до якогось часу думали, що ми жартуємо. Але це не жарти », – попередив Путін.
Він заявив, що саме тому в Києві зараз шукають такі форми співпраці з Митним союзом, які були би прийнятні для України, але вписувалися би у ті норми, які були покладені в основу цього інтеграційного об'єднання.
Крім того, Путін заявив, що Україна зробила стратегічну помилку, відмовившись вiд того, щоб Росiя спiльно з європейськими партнерами взяла в оренду українську газотранспортну систему (ГТС), змусивши тим самим РФ ухвалити рiшення про будiвництво газопроводiв у Європу в обхiд України.