За його словами, досить ефективною сьогодні можна оцінити лише кампанію Комуністичної партії.
«Однозначно вони повернуть собі велику частину своїх прихильників – близько 10-12%. Всі інші кампанії досить невдалі. Щодо Партії регіонів, то її кампанія – стабільна вже багато років. Це скоріше нав’язлива реклама стає агрегацією лояльного електорату. А всі інші партії почали не дуже якісну кампанію. Реклама не додає плюсів, чи вона є, чи її немає. За винятком хіба впізнаваності бренду. Тобто, наприклад, в Королевської реклама – погана, але її масовість дозволила збільшити впізнаваність до 100%», – заявив Біденко.
Політолог Віктор Небоженко також вважає, що поки найяскравішу рекламну кампанію обрали комуністи.
«На першому місці за ступенем нахабства і за оригінальністю, і з обманом – це звичайно комуністи. Треба зазначити, що в них достатньо яскрава кампанія, хоча вони реалізовують її у досить цинічний спосіб. В країні, яка задихається зараз від кризи, де слабка влада, вони кажуть, мовляв, давайте спробуємо ще раз сталінізм, концтабори, тобто все, що було за останні 75 років. Це звичайно дуже нахабно. Будучи 20 років у Верховній Раді, комуністи роблять вигляд, що вперше беруть участь у виборчій кампанії. Втім, оскільки виросло покоління, яке нічого не підозрювало про існування комуністів, то цілком можливо, що вони можуть їх «зачепити». Оскільки лівоцентристські погляди досить поширені серед населення», – зауважив він.
Партію регіонів Небоженко порівнює з КПРС.
«Це класичний КПРС з великою кількість плакатів і лозунгів. Населення знає, що ні стабільності, ні добробуту немає. У той же час всюди висять дорогі плакати, які говорять, що в країні наступило процвітання. Це викликає роздратування навіть тих не дуже критично налаштованих виборців Луганська, Запоріжжя, Донецька», – пояснює він.
Ядром виборчої кампанії опозиції, на думку політолога, буде тандем Арсенія Яценюка та Юлії Тимошенко.
«Наскільки я розумію, об’єднана опозиція частково виставила свої рекламні плакати, зокрема рекламу з Яценюком і Тимошенко. Цей тандем буде ядром виборчої кампанії об’єднаної опозиції», – зазначив він.
Експерт відзначає, що причиною невеликої кількості реклами опозиції став жорсткий адмінресурс.
Читайте також: ПР мобілізує адмінресурс: бюджетні гроші, придворні ЗМІ і масова "регіоналізація" чиновників
«Вони зустрічаються з дуже жорстким тиском адмінресурсу, який використовує залежність рекламних агентств від органів влади. Крім цього, як і пройм-тайм на телебаченні є певні площі для реклами у зручних і людних місцях. Вони просто закуплені Партією регіонів до нового року. Однак, це не знімає проблему для пошуку хорошого креативу, тому що їм також треба про щось говорити з електоратом. Дуже важливо, щоб опозиція знайшла правильні слова і образи для свого електорату, що очікує мобілізації», – вважає Небоженко.
Що стосується рекламної кампанії Кличка, то, за його словами, поки вона дуже слабка.
«Коли ми бачимо кулак, то за 10 років господарювання мафії і розгулу бандитизму, а зараз і панування «пацанів в законі», криміналу зображення кулака скоріше нагадує силу мафії, ніж силу народу. Тому в цьому сенсі відчувається, що політтехнологи Кличка десь віддалені від України. Я вже не кажу про похмурий червоний колір, з яким пов’язані певні асоціації (з символікою комуністів – Ред.)», – зауважив політолог.
Абстрактною оцінює Небоженко виборчу кампанію Королевської.
«У Королевської немає виборчої кампанії. «Нові лідери для нової країни» – це дуже абстрактна кампанія і вочевидь вона не налаштована на збір голосів. Не видно, що Королевська до когось звертається. Нема адресата. Це дуже абстрактні лозунги, котрі може використати і «Єдина Росія», і Партія регіонів, і «Україна-вперед!». Складається враження, що іміджмейкери перебувають в районі Садового кільця в Москві. Вони до України не мають відношення», – переконаний політолог.
Водночас Небоженко поки не береться аналізувати кампанію партії «Свобода».
«Поки ми не знаємо, якою буде виборча кампанія «Свободи». Я думаю, що все таки вони знайдуть певний позитив, бо я не вірю, що можна збудувати кампанію виключно на радикальних пустих лозунгах. Цим вони нічим не будуть відрізнятися від Королевської», – каже він.
Попри те експерти вважають, що поки рано говорити про ефективність кожної виборчої кампанії.
«Я сподіваюся, що будуть нові технологічні ходи, бо партій у нас багато. Поки ми бачимо нецікаві», – зазначив Біденко.
«Всі рекламні кампанії ще не розпочалися. Партія влади має право розпочинати раніше, знаючи, що її ніхто не вижене з виборчої гонки. А решту партіям треба спочатку зареєструватися, а після цього починати кампанію», – додав Небоженко.