«Я просто не пам’ятаю виборів в Україні, де не був би задіяний адміністративний ресурс. Навіть за часів Ющенка і Тимошенко він діяв, просто був розпорошений. Це – головна умова нейтралізації або зменшення ваги адмінресурсу, аби він не був сконцентрований в одних руках», – зауважив експерт.
Фесенко підтверджує, що адмінресурс використовуватимуть більшою мірою на місцях.
«Не потрібно навіть особливої команди, бо будь-який губернатор розумітиме, що його подальша доля, перспектива перебування на посаді залежатиме від результату виборів правлячої партії», – додав він.
Однак, за словами політолога, використання адмінресурсу не матиме значних результатів на виборах.
«Адмінресурс на місцях буде задіяний потужно, але не визначатиме результат виборів. Коли я читаю цитати Рибакова із записів Забзалюка, мені трошки смішно. Думаю Рибаков так говорить тому, що він не брав безпосередньої участі в організації виборів, тому так сподівається на адмінресурс. Адмінресурс може перешкоджати виборчій кампанії опонентів влади. Якщо, наприклад, повернуть норму про те, що можуть знімати кандидатів по мажоритарних округах, це буде дуже дієвий інструмент в руках місцевої влади. Якщо ж ні, тоді можна очікувати меншого впливу адмінресурсу», – заявив Фесенко.
Як зауважує політолог, «корегувати результати виборів в цілому по країні можна в межах декількох відсотків».
«Якщо різниця між результатами більше 10%, це стає дуже помітно», – додав Фесенко.
Втім, на думку політолога, влада спробує створити ефект демократичності виборів.
«Мені здається, що влада спробує зберегти обличчя перед міжнародними спостерігачами, демонструватиме, що вибори проходять достатньо демократично і ніхто не перешкоджає опозиції вести виборчу кампанію. Хоча чи вдасться знайти владі «золоту середину» між реалізацією цих двох завдань, – відкрите питання. Звичайно, бажання отримати переможний результат будь-якою ціною, буде великою спокусою. Як буде на практиці – побачимо», – вважає Фесенко.