The Independent: британські лобісти згодні вибілювати імідж Узбекистану

8 Грудня 2011, 20:11

Для свого розслідування The Independent створив підроблений узбецький конгломерат під назвою «Група Азімова», який просив британські державні компанії допомогти поліпшити похмурий імідж Узбекистану, країни, яку Human Rights Watch неодноразово засуджував за порушення прав людини.

З десяти компаній, до яких звернулось видання, п’ять зацікавились. Одна з них фірма Bell Pottinger, заснована колишнім радником Маргарет Тетчер Тімом Беллом.

Під час переговорів між журналістами та представниками фірми про створення позитивного іміджу Узбекистану, працівники Bell Pottinger згадали свою роботу на уряд Білорусі, іншої країни, яка теж потребує реклами на Заході, але не бажає проводити реформи.

На запитання до фірми, чи готова вона була працювати з «Групою Азімова», не знаючи при цьому особистості кінцевого замовника, представник фірми зазначив: «Якщо ЗМІ запитає нас, хто наші клієнти, має бути звітність». Проте за кілька секунд додав: «У нашій роботі для Білорусі ніхто не знав, хто нам платив».

В Bell Pottinger похвалилися, що вони могли б організувати зустрічі для своїх клієнтів з міністром закордонних справ Вільямом Хейгом, а також керівником адміністрації прем’єр-міністра Едом Левелліном. Зустріч з прем’єр-міністром має стати кінцевою точкою кампанії з «очищення іміджу», яка коштує £100 тис. на місяць.

Фірма, як пише видання,  хвалилася, що вона може створити нібито незалежні від третьої сторони блоги, щоб допомогти відбілити режим Узбекситану. Більш того, компанія запевнила, що вона може маніпулювати Google, стверджуючи, що вона може видалити небажані елементи з результатів пошуку, а також видалити погані записи з Вікіпедії.

Так, докази The Independent та Бюро журналістських розслідувань свідчать про те, що компанія Bell Pottinger внесла сотні змін до статей Вікіпедії про своїх клієнтів ще торік. У деякі статті  додавали позитивні відгуки, а з інших  видаляли негативний зміст. 

Представники уряду Великої Британії заперечили, що лобісти мають будь-який вплив на британську політику, проте відзначили, що лобісти часто роблять презентації для міністрів.