Хоча, за словами експерта, ціни на бензин могли би знизитися.
«Є потенціал для зниження ціни для всіх марок бензину. При чому він досить суттєвий – близько 30 копійок. Однак ситуація на ринку нафтопродуктів постійно змінюється. Наприклад, на європейському ринку зараз нафта набагато дорожча, ніж кілька тижнів тому. Втім, для зниження ціни на бензин є суб’єктивний чинник, оскільки скоро наступить мертвий сезон, з погіршенням погодних умов зменшиться кількість тих, хто їздитиме на власному транспорті. А тому ціни могли би впасти. Проте в такому випадку у компаніях, які займаються продажем бензину, зменшаться прибутки, і вони намагатимуться хоча б кілька тижнів зробити для себе можливість хоч якось підзаробити. Стабільність – це також добре. Крім цього, немає об’єктивних підстав, що до кінця року бензин чи дизельне паливо подорожчає», – стверджує Рябцев.
Однак, є певні суб’єктивні фактори, які можуть призвести до подорожчання бензину.
«Ці суб’єктивні чинники пов’язані насамперед з можливістю введення імпортних мит. Якщо їх введуть, то прогнозується досить суттєве зростання цін. Також є ще одна небезпека – якщо уряду не вдасться втримати курс гривні. Якщо національна валюта подешевшає, то відповідно подорожчає бензин, адже акциз розраховується в євро і у випадку здешевлення гривні відбудеться здорожчання в гривнях», – пояснює Рябцев.
Щодо введення імпортних мит, то кінцевий результат переговорів з цього питання, за словами Рябцева, буде відомий 20 грудня – на останньому засідання експертно-аналітичної групи.
«Не було підстав для порушення відповідного питання. Є і юридичні нюанси, які роблять таке рішення якщо не протизаконним, то суперечливим з юридичної точки зору. Однак відомо, що у нас є певні фінансово-промислові групи, які зацікавлені у введенні таких мит, і поки що їхня позиція є вагомішою, ніж тих, які виступають проти цього введення», – відзначив він.