Україна та ЄС домовились про захисні заходи у торгівлі

24 Жовтня 2011, 11:16

Про це пише Коммерсант-Украина.

Директор департаменту міжнародних економічних відносин Міністерства аграрної політики і продовольства Тарас Качка повідомив, що обсяг безмитного імпорту європейських автомобілів в Україну становитиме 45 тис. одиниць на рік.

Цей рівень урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький назвав традиційним обсягом імпорту у базовому періоді 2005-2007 років. "Якщо імпорт у будь-якому наступному році не досягатиме цього рівня, то ми, природно, не будемо застосовувати ніяких заходів. Якщо ж його буде перевищено, тоді застосовуватиметься ще один параметр – частка на ринку", – розповів чиновник інформаційного сайту EUplus.

Починаючи з першого року роботи ЗВТ, частка автомобілів з ЄС становитиме 20% нашого ринку, а через шість років вона підвищиться до 25%, уточнив Качка.

Це означає, що навіть у разі зростання обсягу імпорту автомобілів з ЄС, наприклад, до 50 тис. одиниць захисні заходи у вигляді повернення 10-відсоткового мита не будуть застосовуватися, якщо їх частка на ринку залишиться менше 20%.

"Але якщо частка буде перевищена, ми маємо право ввести мито в розмірі тієї, що діє зараз. Правда, при цьому передбачена певна процедура консультацій. Це не буде спонтанним рішенням: скажімо, ось сьогодні досягли певного рівня, а завтра вводиться мито ", – сказав  П'ятницький.

"Звичайно, якщо ми помітимо порушення в листопаді, то термін дії захисних заходів буде невеликий – близько місяця. Але наступного року ми також проведемо розрахунки – і якщо знайдемо порушення, то знову застосуємо захисні заходи", – пояснив Тарас Качка.

Водночас в рамках СОТ Україна повинна зменшити експортне мито на насіння соняшника з 15% до 10%, а при торгівлі з ЄС відбудеться ще більш суттєве зниження – протягом 15 років на 1 процентний пункт на рік, до нуля. Але якщо експорт в ЄС перевищуватиме певний обсяг, то ставка мита підвищиться до рівня, який застосовується у відносинах із СОТ. "Для насіння соняшника граничний обсяг становить 100 тис. т на рік", – уточнив Качка. По лому чорних металів ставка експортного мита також буде знижуватися на 1 п. п. на рік, однак без права застосування Україною додаткових захисних заходів.

При вирішенні спорів у сфері енергетики буде застосовуватися класична схема з арбітрами. "Вони будуть засідати не півроку, а 50 днів. Саме рішення має бути виконане у найкоротші терміни, бажано протягом 15 днів", – пояснив Качка. Арбітраж не торкнеться питань грошових компенсацій.