Про це ZN.UA розповів Олег Лисюк, начальник управління розвитку інфраструктури Національного агентства з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини Чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів.
Зокрема, зазначив він, що початковими варіантами цього проекту займалася місцева влада і були зроблені для того, щоб швидше запустити процес будівництва, оскільки на той момент терміни «підганяли». Відповідно, проекти не враховували всі вимоги УЕФА (що стосується стадіонів), а також аеропортів (пропускна здатність, перспективне будівництво тимчасових терміналів та ін).
Тому, коли в березні минулого року організовувалося Агентство, прийшли люди «з досвідом і розумінням процесів", і в результаті аналізу було прийнято рішення централізувати ці питання і скорегувати всі проекти.
«Зокрема, на стадіонах не було враховано багато систем, які в основному стосуються медіаконтенту, зв'язку і так далі. Пред'явлені сучасні вимоги до стадіонів класу еліт – а це не просто телефон підняв – це зона вай-фай в будь-якому місці для будь-якого оператора. Те ж стосується кількості точок громадського харчування і всього іншого. Загалом, проект зазнав кардинальних змін. Те ж саме стосується і львівського стадіону», — розповідає Лисюк.
По аеропортах, додає він, взагалі «окрема історія». Наприклад, проект Донецького аеровокзалу був зроблений виключно на будівлю терміналу. Зокрема, туди не входили об'єкти інфраструктури, які передбачають дорожні розв'язки, трирівневий паркінг, естакаду і т.д. Щодо Львівського аеропорту — то тут у вартості його будівництва питома вага обладнання від початку було закладено близько 10-15% – нонсенс.
Крім того, додав він, збільшення видатків також викликано закладеними ризиками при будівництві. Ще в новому проекті довелося закласти середню зарплату – «щоб можна було знайти нормальних підрядників».
«Ми припускаємо, що це остаточне збільшення вартості. Якщо раптом ще колись буде збільшення вартості, то це все у нас на контролі. Основні показники та обсяги, я сподіваюся, змінюватися вже не будуть», — резюмував Лисюк.
Нагадаємо, що 21 березня Кабінет міністрів збільшив на 900 млн грн (або на 71,4% – до 2161 млн грн) вартість будівництва терміналу, включаючи паркінг і огорожу, в міжнародному аеропорту "Донецьк» за 2009-2011 роки.
Ще через місяць — 20 квітня — Кабмін затвердив поданий Міністерством інфраструктури скоригований проект реконструкції Львівського аеродрому, яким загальна кошторисна вартість будівництва збільшена в 2,24 разу — до 2 млрд 195,7 млн грн.