Сьогодні, 1 лютого, спливає останній день терміну чинних дозволів, виданих урядами Росії та Польщі для транспортних компаній на здійснення вантажних перевезень територіями держав. Про повідомило російське видання РБК.
У публікації йдеться, що наразі сторонам вдалося домовитися тільки про дозвіл російським машинам, які перебувають у Польщі, повернутися в Росію до 15 лютого за дозволами 2015 року.
Зазначається, що кількість дозволів на в'їзд великовантажних автомобілів країни узгоджують щорічно. Порядок погодження встановлено міжнародними договорами. Існує два типи дозволів для транспортних компаній: двосторонні та на/з території третіх країн (тристоронні). Двосторонні необхідні для ввезення польських вантажів до Росії і російських в Польщу, для російських перевізників вони діють як транзитні перевезення із західноєвропейських країн через територію Польщі. Тристоронні угоди потрібні польським перевізникам для ввезення в Росію вантажів із Західної Європи.
З Польщі до Росії і назад автоперевізники майже нічого не возять, і цей ринок можна порівняти з обсягом перевезень через Польщу із Західної Європи, тому російським компаніям потрібно багато двосторонніх дозволів, наголошує видання. Польським перевізникам, навпаки, потрібно багато тристоронніх дозволів, щоб обслуговувати трафік між Західною Європою і Росією.
При цьому частина вантажів останні роки йшла з формальним переоформленням у Польщі і ввозилася до Росії за двостороннім дозволами, але з початку 2016 року польських перевізників стали на цьому ловити і штрафувати.
Крім того, видання звертає увагу на той факт, що подібна ситуація виникла не вперше. Зокрема, автоперевізники обох країн припиняли роботу через відсутність продовження дозволів з 16 січня по 2 лютого 2011 року.
Наступний раунд переговорів відбудеться у Варшаві 1 лютого, повідомили на сайті польського Міністерства інфраструктури.
Нагадаємо, у листопаді та грудні 2015 року російські далекобійники в декількох десятках регіонів проводили масові акції проти стягування оплати за проїзд на дорогах.