Зроблено в Польщі, а належить Україні

ut.net.ua
16 Листопада 2007, 00:00

 

  
На початку листопада «Укравто» на своєму польському заводі FabrykaSamochodowOsobowych (FSO) почала виготовляти автівки марки Chevrolet. Українська компанія самостійно ввійшла до Євросоюзу, успішно реанімувавши напівмертвий польський автозавод
 
General Motors, яка в останні роки відчайдушно змагається з японськими конкурентами за збереження звання найбільшого автовиробника світу, обрала своїм стратегічним пріоритетом просування на європейському ринку. В першу чергу, в країнах – нових членах Євросоюзу та на пострадянському просторі, де акумулювався великий незадоволений попит. З прицілом на цей ринковий сегмент GM застосувала оригінальний маркетинговий прийом: об’єднала престижний бренд Chevrolet з недорогими «народними» автомобілями, які дісталися у спадок від збанкрутілої корейської автокомпанії Daewoo.
 
І саме тут стратегічним партнером General Motors стала компанія «Укравто», власник Запорізького автозаводу. В 2005 році «Укравто» придбала контрольний пакет акцій польського FSO, який перебував у скруті після банкрутства Daewoo в 2000 році – власне, він утримався на плаву лише завдяки «Укравто», яка закуповувала на FSO машинокомплекти Daewoo Lanos для подальшого збирання на ЗАЗі. За допомогою «Укравто» GM змогла розпочати експансію марки Chevrolet одразу у двох напрямах: східно- і західноєвропейському. Зібрані на ЗАЗі автівки, відомі в Україні як Daewoo Lanos, експортуються в Росію як Chevrolet Lanos і користуються великим попитом. Саме завдяки успіху цієї моделі бренд Chevrolet в Росії вийшов 2007 року на 1-ше місце серед іномарок.
 
Ключова ланка
За аналогічним сценарієм розвивається ситуація в Європі. У 2007 році обсяг продажу Chevrolet зріс на 32%, порівняно з минулим роком, – це найшвидше зростання серед усіх автобрендів у Європі. «Локомотивом» стала виготовлена в Кореї модель Chevrolet Aveo: в 2007 році у Європі їх продали більше 79 тис. штук. Однак, просування моделей Chevrolet в Євросоюзі стримувало їхнє походження: на моделі, виготовлені за межами ЄС, накладається мито.
 
Виробництво Chevrolet Aveo на заводі FSO ефективно вирішує цю проблему. Його українські власники здобули чудову можливість працювати на високоприбутковому європейському ринку, маючи за спиною підтримку такого автогіганта, як GM. Зі слів президента «Укравто» Таріела Васадзе, наразі завершується створення спільного з General Motors підприємства, яке вироблятиме Chevrolet Aveo. Внеском української сторони стануть виробничі потужності заводу FSO (60% акцій), а GM надасть грошові інвестиції (решта 40%). Вартість проекту оцінюється в 400–500 млн дол. У 2008 році завод має випустити 60 тис. машин, а у 2009-му заплановано 100 тис. Сучасний дизайн, конкурентоспроможна ціна, порівняно низькі затрати на виробництво – ось ті чинники, які можуть зробити Aveo якщо не загальноєвропейським, то хоча б східноєвропейським бестселером.
 
Не слід забувати і про те, що ЗАЗ зможе збирати Aveo із виготовлених на FSO машинокомплектів так само, як він це робить із машинокомлектів Lanos. Очікується, що виробництво морально застарілих Lanos припиниться на FSO після 2008 року.
 
Польський завод, який належить українцям, випускає під американським брендом автомобілі, створені в Кореї для Європейського ринку – саме так працює сучасна глобалізована економіка. І дуже показово, що в цьому всесвітньому ланцюзі, який об’єднує виробника і споживача, український автовиробник зміг стати ключовою ланкою.