«За нашими прогнозами, у березні зростання цін становитиме приблизно 10 копійок на літрі палива на тиждень. Цього місяця середній рівень світових цін на нафту вже подолав позначку 126 дол. за барель, що перевищує показники лютого на 6%. Зростання оптових цін на бензини в березні становило 5%. Це ще не позначилося на цінах роздрібного ринку України»,– зазначив він.
Казіміро нагадав, що ТНК-BP стає імпортером, принаймні, на час ремонтних робіт наЛисичанському НПЗ. Компанія планує до 50% нафтопродуктів, що отримуються в результаті переробки нафти компанії на Мозирському НПЗ (Білорусь), поставляти на український ринок. Також ТНК може постачати деякі обсяги з Литви та Румунії. А в зв'язку з ростом імпорту відбуватиметься і зростання цін на роздрібному ринку.
«Факт залишається фактом: Лисичанський НПЗ, наймолодший і найбільш технічно оснащений НПЗ в Україні, зупинився на позаплановий ремонт на невизначений строк. Під загрозою тисячі робочих місць, збитки бюджету та економіці країни оцінюються в суму близько мільярда доларів», – говорить він.
«Зі збільшенням імпортних поставок в Україну кожна нова тонна заходитиме за вищими цінами, що призводитиме до ще більшого підвищення цін. За нашими підрахунками, якщо Лисичанський НПЗ залишатиметься на ремонті, уже до травня частка імпорту нафтопродуктів в Україну зросте до 80%. Приблизно такий самий прогноз дають сторонні експерти. За цих умов уникнути цінових коливань у бік підвищення неможливо», – прогнозує експерт.
При цьому, зазначає Казіміро, є і хороші новини – зростання цін на дизельне паливо в березні сповільнилося до 2%, що створює передумови для більш привабливих цін для сільгоспсектора в період посівної кампанії.
Нагадаємо, ТНК-ВР припинила роботу Лисичанського НПЗ, оскільки підприємство стало нерентабельним.
У коментарі Тижню заступник директора науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев заявив, що це жодним чином не вплине на ціну бензину в Україні.