«Скорочення виробництва автомобілів в Україні почалося ще минулого року і цей процес набув стрімкого характеру, коли Росія ввела утилізаційний збір на автомобілі. Українські автомобілі від цього постраждали найбільше, бо втратили один із найоб’ємніших експортних ринків. І в грудні-лютому більшість з них зупинило своє виробництво… За десять місяців втрати автовиробників через російський утилізаційний збір склали близько $350 млн», – зазначив експерт.
Водночас Омельницький додає, що стан українського автовиборництва – не найкращий.
«Після розпаду Радянського Союзу автомобільні заводи були лише в Україні і Росії. Сьогодні в РФ випускають близько 17 іноземних брендів, тобто збудовано десятки нових заводів. В Білорусі, що була виробником лише вантажних автомобілів, нині закінчує будівництво нового автомобільного заводу. Казахстан взагалі не займався автомобільним виробництвом. Наразі є два заводи-виробники автомобілів», – додав експерт.
Нагадаємо, з 1 вересня минулого року уряд Росії встановив порядок стягування утилізаційного збору з автомобілів, в якому не передбачені якісь винятки для транспортних засобів, вироблених в Україні.
Як відомо, Україна намагалася домовитися з РФ про незастосування утилізаційного збору стосовно своєї продукції. За два дні до набуття чинності цього збору Київ запропонував Москві чотири варіанти компромісу, заявляв раніше міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко (контролює також одного з найбільших автовиробників "Богдан"), але жоден з них не спрацював.
Україна також ввела утилізаційний збір на російські автомобілі.
А з 1 вересня цього року в Україні набув чинності закон про введення утилізаційного збору на автомобілі, які ввозяться в Україну від 5 тис. до 60,5 тис. грн, залежно від об'єму двигуна і віку. В Мінекономрозвитку підготували зміни до цього закону.