З 16 січня реклама має бути українськомовною – Нацрада

13 Січня 2020, 17:47

У четвер, 16 січня, вся реклама на телебаченні, радіо та у друкованих виданнях має бути лише українською мовою. Про це повідомляється на сайті Нацради з питань телебачення і радіомовлення.

 

Як зазначається, це пов’язане з тим, що 16 січня набувають чинності норми статті 32 закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», яка регламентує використання державної мови у сфері реклами.

 

Водночас, телерадіоорганізації закордонного мовлення, телерадіоорганізації, що ведуть мовлення однією або кількома офіційними мовами ЄС, поряд із державною мовою можуть розміщувати рекламу офіційними мовами ЄС. У друкованих ЗМІ, що видаються однією з офіційних мов ЄС, допускається розміщення реклами тією мовою, якою видається такий друкований засіб масової інформації.

 

Порушення тягне за собою штраф від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів або попередження, якщо порушення скоєне вперше.

 

Нагадаємо, закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної» було ухвалено 25 квітня 2019 року.

 

6 грудня Венеціанська комісія Ради Європи розкритикувала ЗУ про забезпечення функціонування української мови, заявивши, що він не забезпечує баланс між українською мовою та мовами національних меншин. Так, Рада Європи закликала Україну призупинити дію закону про державну мову, поки не буде підготовлений закон про мовні права національних меншин.