Виставки “Суворі та стильні” в Одесі та “Секрети геніальності” Марчука у Дніпрі. Головні культурні події тижня

Культура
10 Березня 2020, 11:37

13 березня у Сумах розпочинається VIII Міжнародний театральний фестиваль "Чехов-фест 2020".

 

 

Програма фестивалю:

 

  • 13.03 – Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка з виставою "Ліс";
  • 16.03 – Київський національний академічний Молодий театр з виставою "Убити чи любити?";
  • 17.03 – Харківський державний академічний театр ляльок ім. В. А. Афанасьєва з виставою "Прості історії Антона Чехова" ;
  • 18.03 – Театр "Нянькіни" з виставою "Нові Телесики: китайський челендж 6+";
  • 19.03 – Львівський театр естрадних мініатюр "І люди, і ляльки" з виставою "Ось та Ась";
  • 20.03 – Івано-Франківський академічний обласний український музично-драматичний театр ім. І. Франка з виставою "Три сестри";
  • 22.03 – Муниціпальний театр міста Лешно (Польща) з виставою "7 секунд вічності" ;
  • 23.03 – Театр "Нянькіни" з виставою "Брати Чехови";
  • 24.03 – Драматичний ляльковий театр міста Враца (Болгарія), Малий драматичний театр (Бітола, Македонія) з виставою "Красуня та принц";
  • 26.03 -Драматичний ляльковий театр міста Враца (Болгарія), Малий драматичний театр (Бітола, Македонія) з виставою;
  • 28.03 – Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра з виставою "Корсиканка";

Триватиме "Чехов-фест" до 28 березня.

 

13 березня  у Дніпрі в мистецькому просторі ARTarea відкривається художня виставка "Секрети геніальності" відомого художника Івана Марчука.

 

 

Проект презентує оригінальні витвори мистецтва майстра у поєднанні із відео-артом у новітньому форматі digital галереї. Як підкреслюють організатори, у Дніпрі вперше можна буде побачити авторський відео-арт з творами Марчука.

 

13 березня в Одеському художньому музеї пройде відкриття головного виставкового проекту музею 2020 "Суворі та стильні". Він є логічним продовженням виставки "Ексгумація" (2018-2019), яка познайомила глядача з мистецтвом соцреалізму із зібрання Одеського художнього.

 

 

"Суворий стиль" (термін Олександра Каменського) став домінуючим трендом у радянському мистецтві 1960-х років.

 

Нове покоління художників-"суровостильців" намагалося по-новому усвідомити дійсність. Соцреалізм офіційно було оголошено "не стилем, проте методом", що відкривало простір для пошуків в галузі художньої навички та повернення до перерваних традицій модернізму та авангарду — як вітчизняного, так і зарубіжного. Художники надають перевагу лаконізму та концентрованості, значущості першопланових крупних форм, виразності графічного силуету та великих кольорових площин. 

 

Читайте також: Вихід з тіні

 

Новий рух представлено на виставці пізніми роботами засновників "суворого стилю": Віктора Іванова, Петра Осовського, Миколи Андронова і близькими до них, проте тими, хто рухався своїм шляхом, Андрія Мильникова, Дмитра Жилінського, Анатолія Нікіча.

 

Український "суворий стиль" на виставці представлено роботами Тетяни Яблонської з її фольклорними мотивами, у роботі Михайла Антончика "Мої вчителі Єлева та Петрицький", що декларує наступництво по відношенню до досвіду українського авангарду та бойчукізму.

 

Більш ніж половина представлених на виставці імен — це майстри одеського живопису.  Зокрема, мова йде про Олександра Ацманчука, Юрія Єгорова, В’ячеслава Токарєва, Володимира Власова, Олексія Попова, Михайла Тодорова, а також їхніх безпосередніх наслідувачів — Святослава Божія, Ореста Слешинського, Адольфа Лози та інших. Саме для одеських художників 60-х музей пропонує нове визначення — "суворі та стильні", підкреслюючи їх спільність і різність із мейнстримом того часу.

 

Виставка простежує розвиток "суворого стилю" — від 1956 року, моменту розвінчання культу особистості Сталіна, до середини 70-х, застійного брежнєвського часу. У 70-х роках вже немає спільного радянського українського мистецтва — існує багато його окремих випадків. І нонконформізм, що виник у ці роки, — це або вихід із «суворого стилю», або його наслідок. 

 

Читайте також: Прихований ресурс

 

Художні пошуки одеських "суворих та стильних" стали відправною точкою і дали поштовх художникам наступного покоління, у тому числі майбутнім нонконформістам. Тому на цій виставці ми вирішили також показати ранні роботи Людмили Ястреб, Віктора Маринюка, Валерія Басанца, Володимира Стрельникова, Валентина Хруща, Мойсея Черешні, Люсьєна Дульфана, Юрія Коваленка.

 

Експозиція діятиме до 22 травня.

 

14 березня 2020 року в Одесі у галереї Siniy Crab відбудеться відкриття виставки "Сокровенності" українського художника і музиканта Дмитра Куровського. На вернісажі запланований  мультимедійний перформанс відомого українського проекту Foa Hoka. У події також візьме участь багаторічний колаборатор Foa Hoka, відомий київський даб/афрохаус діджей – Dubmasta.

 

 

У центрі уваги художника – сокровенні людські почуття.

 

"У розпал гібридної війни, у вирі маніпуляцій та фейків, на фоні нових технологій доводиться постійно нагадувати, що ми – люди. Постійно ідентифікувати брехню та не бути спійманими різними  новітніми  вивертами та ноу-хау шахрайством. Для митця це чергова спроба висловити пристрасть і мрії, замислитись про значення людини і зробити вагому заяву: "Я не боюсь прозрінь!"", – зауважує Дмитро Куровський.

 

Читайте також: Від закладу культури до культурного бренда

 

Стилістичний розмай живопису Куровського характеризується як психоделічне мистецтво (psychedelic art), однак безперечним залишається вплив поп-арту і навіть західної класики. На виставці будуть представлені нові роботи, що яскраво віддзеркалюють трагічні події останніх років.

 

Як зазначають організатори, на відкритті виставки “Cокровенності”, мультимедійний проєкт Foa Hoka презентує в Одесі концептуальну подію до свого 30-річчя. Легенди українського андеграунду готують трьохактну мінівиставу, присвячену музиці, свободі, коханню та ейфорії.