Виявлення нерівномірного зношування шин для оптимальної продуктивності

13 Січня 2025, 10:30

Покришки автомобіля щодня піддаються дуже високим експлуатаційним навантаженням. Їх завдання – забезпечувати надійне зчеплення з дорожнім покриттям, збереження керованості та маневреності автомобіля, також гума безпосередньо впливає на комфорт руху і паливні витрати. Враховуючи, що шини – це єдині деталі, які безпосередньо контактують з дорожньою поверхнею, логічно, що вони з часом зношуються. При цьому швидкість цього процесу залежить у тому числі від інтенсивності експлуатації автомобіля. Однак є й інші фактори, які теж треба враховувати.

Як зрозуміти, що знос занадто сильний і необхідна заміна покришок? У процесі експлуатації водій може помічати погіршення керованості, довільні відхилення від заданого курсу, зниження їздового комфорту, збі

Важливий момент – іноді гума зношується нерівномірно. Такий тип зносу покришок свідчить про можливі несправності автомобіля або недотримання певних правил його використання.

Чому автомобільні покришки зношуються нерівномірно

Можливих причин нерівномірного зносу декілька:

  • Агресивний стиль водіння. Різкі маневри і гальмування, зміна смуг руху – ті фактори, які сприяють тому, що протектор стиратися швидше у певних зонах.
  • Неправильно підібраний тиск у шинах. Покришки, надмірно накачані, швидше стираються посередині бігової доріжки. Недостатній тиск всередині шини спричиняє інтенсивний знос гуми у бічних зонах.
  • Дефекти амортизаторів.Якщо стійки амортизаторів зношені, вони недостатньо ефективно компенсують навантаження під час наїздів на перешкоди або рух неякісним покриттям. Результат – нерівномірне навантаження з різною інтенсивністю і більш швидкий знос.
  • Розбалансування коліс. У цьому випадку як правило швидше стирається внутрішній або зовнішній край покришки, можуть також формуватися зношені ділянки посередині бігової доріжки.

З-поміж інших причин може бути навіть тривале стояння транспортного засобу в одному положенні, коли постійний тиск усієї маси авто на одну ділянку покришки спричиняє її деформацію і більш інтенсивне стирання при поновленні використання.

Виявлення нерівномірного зносу шин самостійно

Перевіривши стан своїх шин, кожен водій може самостійно отримати необхідну інформацію і зробити висновки. В нормі знос протектора шини має бути рівномірним по всій поверхні. Якщо ж це не так, варто звернути увагу на деякі можливі варіанти:

  • односторонній знос. Коли внутрішня або зовнішня кромка зношується швидше, як правило, це ознака проблем з установкою коліс. Перевіряти треба сходження, кут виносу та розвал – наскільки правильно вони відрегульовані. Краще для цього звернутися до фахівців шиномонтажу.
  • Знос у центральній зоні. У більшості випадків причина – занадто високий тиск, отже потрібно ознайомитися з рекомендаціями виробника і відрегулювати його.
  • Інтенсивніше стирання з обох боків покришки. Причина – недостатньо накачанні шини. Знову таки, рекомендація – підтримування необхідного рівня тиску у шинах.
  • Знос у вигляді виїмок. Зокрема, зубчастий діагональний знос вказує на можливу проблему з підвіскою автомобіля.
  • “Плямистий” знос – виникає при проблемах з балансуванням. Оптимальне рішення – регулярна зміна шин і якісне балансування.

Отже, виявити нерівномірний знос можна самостійно або за допомогою спеціалістів шиномонтажу.  Для того щоб ця проблема більше не повторювалась і не впливала на продуктивність гуми, важливо якнайшвидше усунути її причини.

Джерело: Інтернет-магазин шин та дисків INFOSHINA

 

Позначки: