Такі показники підтверджує і співвласник оператора "Прайм груп" (другий за величиною гравець) Вадим Фрунзе. Домогтися такого зростання операторам насамперед допомогли парламентські вибори, вважає він, пише "Коммерсант-Украина".
За його оцінками, з 30% зростання ринку 12% забезпечили бюджети політичних сил.
"Якби не було виборів, ці площини зайняли б комерційні рекламодавці, але галузь отримала б менше грошей – ціни для політичних рекламодавців були на 30-35% вище ринкових", – відзначає він.
Значний попит на носії з боку політичних рекламодавців дозволив підвищити ціни і для комерційних. У BigBoard оцінюють заповненість носіїв в 80%, а зростання цін – у 20-25%.
"Частково це був вимушений крок – багато міськадміністрацій, в тому числі Київська, підвищили тарифи на встановлення конструкцій і заборонили розміщувати їх у центрі міста", – відзначає директор групи BigMedia Олена Безхлібна.
У доларовому еквіваленті обсяг ринку до цих пір не вийшов навіть на докризовий рівень – якщо в 2007 році він становив $189 млн, то в 2012 році, навіть з урахуванням феноменального зростання, – всього $162,5 млн. "Під час кризи ціни на зовнішню рекламу впали майже вдвічі, тому до колишнього рівня їм ще належить вирости", – стверджує Безхлібна.
Вже в наступному році оператори очікують більш скромне зростання – ціни збільшаться всього на 10-15%.
Нагадаємо, за даними експертів, політична реклама, яку партії використовували під час нинішньої виборчої кампанії, не мала досить значного впливу на перерозподіл електорату і зміну намірів громадян підтримати ту чи іншу партію. ЇЇ вплив визнали лише 20% виборців.