Катастрофа L-410
19 червня 2021 року біля села Жураєво впав літак L-410, який належав місцевому ДТСААФ (Добровільне товариство сприяння армії, авіації і флоту Росії). Екіпаж навчального літака виконував вправу під назвою "Тренувальний політ на викидання ПТП-2 і парашутистів в ПМУ" на аеродромі Танай. На п'ятому, а за деякими даними, на четвертому підйомі за зміну відбулася відмова правого двигуна на висоті 20 метрів. Екіпаж повідомив про проблему і спробував повернутися на аеродром, але при наборі висоти відмовив лівий двигун. Екіпаж вирішив здійснювати жорстку посадку на непідготовлений майданчик. Під час цього літак зіткнувся з землею, два льотчика і два парашутисти загинули, 15 людей постраждали. У ДТСААФ повідомили про припинення польотів L-410, однак заборона була знята 1 липня.
Катастрофа літака Piper PA-28 Cherokee
24 червня в Архангельській області зник легкомоторний літак Piper PA-28 Cherokee. Згодом з'ясувалося, що літак розбився. Обидві людини, які перебували на борту, вижили. Літак вилітав на авіапатрулювання у зв'язку з важкою лісопожежною ситуацією. У Північно-Західному слідчому управлінні повідомили, що інцидент стався через відмову двигуна.
Читайте також: Британська компанія провела перші у світі випробування водневого двигуна для комерційних літаків на 19 місць
Падіння вертольота Мі-8
25 червня в Ленінградській області впав вертоліт Мі-8, який належав Росгвардіі. Повітряне судно виконувало навчально-тренувальний політ, в результаті катастрофи загинули три людини. Перед катастрофою екіпаж вів вертоліт від села. Наразі розслідування триває, але за наявними даними, причиною катастрофи могла стати відмова двигуна.
Катастрофа літака Harmony LSA
30 червня в підмосковному Литкаріно розбився легкомоторний літак Harmony LSA. На борту знаходився пілот і пасажир, обидва вижили. Літак піднявся з аеродрому "М'ячково", серед пріоритетних версій катастрофи – технічна несправність.
Катастрофа літака Ан-26
6 липня на Камчатці сталася чергова авіакатастрофа. Літак Ан-26 вилетів з Петропавлівськ-Камчатського і розбився біля селища Палана, в результаті чого загинули 28 осіб – всі, хто знаходився на борту. Літак зіткнувся зі скелею, але екіпаж маневрував, щоб уникнути зіткнення, про що повідомили після розшифровки інформації з бортового самописця. Однією з причин катастрофи є помилка пілотування через погану видимість.
Аварійна посадка АН-28
У Томській області 16 липня літак Ан-28 був змушений здійснити аварійну посадку. На борту перебувало 17 осіб, включаючи трьох членів екіпажу, всі вижили. Попередньою причиною аварійної посадки є відмова обох двигунів через 10 хвилин після зльоту.
Катастрофа літака Р-2002
24 липня в Хабаровському краю сталася аварія легкомоторного літака Р-2002. Літак впав в районі аеродрому "Калінка", в результаті чого загинули дві людини – пілот і пасажир. Однією із загиблих виявилася глава регіональної громадської організації "Федерація авіаційного спорту Далекого Сходу" Татьяна Новіковская. Відпрацьовується дві версії катастрофи: помилка пілотування і технічні несправності.
Катастрофа літака Су-35С
В кінці липня в Хабаровському краю сталася також катастрофа літака Су-35С. Льотчик катапультувався та вижив. Літак належить 23-му винищувальному авіаційному полку, який базується на аеродромі Дземгі.
Прес-служба Східного військового округу повідомила, що під час виконання планових навчально-тренувальних польотів сталася відмова двигуна. Су-35С впав в Охотському морі, за 50 кілометрах від селища Смірних. Комісія Східного військового округу проводить розслідування інциденту.
Аварія вертольота Мі-8
12 серпня на дно Курильського озера впав вертоліт Мі-8, в результаті чого загинули вісім чоловік. Два члени екіпажу і шість пасажирів вибралися з тонучого вертольота, який вилетів з селища Миколаївка, щоб показати туристам Курильське озеро і вулкан Ходутка.
За попередніми даними, причиною катастрофи могла стати помилка пілотування або технічна несправність. Вертоліт належав компанії "Витязь-Аеро", яку пов'язують з Ігарьом Редькіним – його затримали на Камчатці за підозрою у вбивстві людини. Пізніше його звинуватили в умисному вбивстві.
У 2019 році Ространснадзор і МНС знайшли в роботі "Витязь-Аеро" ряд порушень. Зокрема, командиру вертольота доводилося без вихідних працювати протягом восьми днів, в одному з вертольотів був ускладнений доступ до аварійних виходів.
Катастрофа літака Бе-200
14 серпня в турецькій провінції Кахраманмараш розбився літак Бе-200, на борту якого знаходилися п'ять громадян Росії. Літак гасив лісові пожежі і перебував на балансі управління лісовим господарством Туреччини.
Читайте також: Командувач Повітряних сил ЗСУ: "Ми спрямовані на те, щоб отримати найпотужніші сучасні літаки"
Після скидання води на вогонь літак не зміг набрати потрібну висоту і врізався в скелі. На борту перебували вісім чоловік, всі загинули. Ще однією версією катастрофи є відмова двигуна в безповітряному просторі, оскільки полум'я випалило весь кисень. Також розглядається версія з браком тяги.
Катастрофа літака Іл-112В
17 серпня відбулася катастрофа літака Іл-112В за півтора кілометра від аеродрому "Кубінка". В результаті трагедії загинуло троє осіб. Перед катастрофою екіпаж повідомив про спалах правого двигуна. Під час аварії літак повністю зруйнувався. Розглядається технічна несправність і помилка в пілотуванні літаком.
Падіння МіГ-29
18 серпня в Астраханській області розбився літак МіГ-29 під час виконання навчального польоту. Повітряне судно впало на території полігону Ашулук, в результаті чого загинув пілот.
Падіння літака-амфібії
23 серпня на річку Москву впав приватний літак-амфібія. Повідомлялося про здійснення невдалої посадки екіпажем, унаслідок падіння ніхто не постраждав.
Займання МіГ-29
23 серпня в Астраханській області літак МіГ-29 проходив плановий ремонт у військовій частині в Наримановському районі. Під час робіт сталося займання, повітряне судно повністю вигоріло, ніхто не постраждав. Причини інциденту невідомі.
Падіння Су-24
27 серпня під Перм'ю сталася аварія літака Су-24. Літак розбився через кілька хвилин після зльоту, причому прямувало судно на авіаремонтне підприємство для проведення планового ремонту. Льотчикам вдалося катапультуватися, їх життю нічого не загрожує, однак обидва зламали руки. Пілотам вдалося самостійно дійти до села Запілля, звідки вони зв'язалися з командуванням.
Літак належить Східному військовому округу, однією з причин падіння могла стати відмова техніки.